Schlagerbaluns

*gäsp* Sådärja, då var årets schlagerbaluns avklarad. Som vanligt blev det ett visst manfall, men det gick bra ändå. Jag hade som vanligt organiserat och fixat röstningsschema och grejs. Ha en normal förfest är inte riktigt min melodi :) Det ska inte vara uppsluppet och spontant inte, nej nej. Uppstyrt och ordning och reda med papper och penna och diagram :) Jag har nog varit sturmbahnführer i ett tidigare liv. Gästerna hade två förhållningsregler som de var duktiga och följde: 1. Hunden ska inte ha en massa snacks, även om han är söt och ser ut att svälta ihjäl. 2. Den som ringer och röstar på Christer Sjögren förpassas till trapphuset. Äh, vi kör bilderbok i stället, jag orkar inte skriva!

image10

Bål är ett givet inslag när jag har fest

image11

Schlagertatuering är nödvändigt en kväll som denna (ursäkta oskärpan, jag tror fotografen var lite suddig)

image12

Schlagerhunden hälsade gästerna välkomna iförd silverserpentiner som han tog av sig efter en kvart

image13

Röstning pågår! Marion funderar, jag skriver.

image14

Röstningsschemat!

Totalvinnare at casa de Frodis blev BWO, följt av Charlotte Perelli. Jumboplatserna gick inte helt oväntat till Frida och Christer Sjögren.

Efter schlagern åkte vi till en annan förfest hos någons granne eller hur det var, och där var jag... äldst. Med god marginal.. Pojkvaskrar som ville dansa och småbrudar som stod och pratade om arvikafestivalen - jag blev helt förvirrad och satt bara på en stol och såg förskrämd ut. Malin och jag drog till Frimis där jag inte varit sedan personalfesten för något år sedan. Där var vi inte äldst, men närapå. Malin och jag är hemska människor.. Vi kommer brinna i helvetet.. Vi skrattade åt folk nämligen. Men alltså, cerisa strumpbyxor kommer jag aldrig ta på mig i hela mitt liv. Never! Cerist skärp placerat under tuttarna kommer jag heller aldrig ha. Man ser nämligen väldigt lätt ut som en bit engelsk konfekt då kom vi fram till.  

Det märktes att inte Kristoffer var med igår, det var ingen ordning på nånting. Ingen Baccara-dans och inget fyllekäkande. Så mår jag därefter idag också, salongsberusad klockan elva och vrålhungrig.

Kommentarer
Postat av: Malin

Verkligen, Kristoffer får pallra sig upp ur sjukbädden nu och ta sitt ansvar!

2008-03-16 @ 22:26:16
Postat av: Malin

igen... :)

Ny blogg: www.lidingoloppet2008.blogg.se

2008-03-17 @ 23:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0