Pest eller kolera - vad väljer du?

Hade en intressant diskussion på jobbet i kväll, vi pratade om olika ultimatum. Om man var tvungen att välja mellan att hoppa bungy-jump och flyga luftballong, vad väljer man? Marion och Ingegerd valde luftballong utan minsta tvekan. Jag däremot funderade lite. Mycket kan jag göra för pengar och av ren tjurskallighet, men det finns en sak i världen jag bara inte skulle göra tror jag (förutom rent oresonliga saker som att typ döda någon, men det räknas inte) och det är flyga luftballong. Huuua. Hela konceptet skriker ju kamikaze - sitta hundra meter upp i luften i en picnic-korg som hålls uppe av en ballong man sprutar eld i! Nehej tack, det är enbart för kompletta galningar och självmordskandidater. Jag valde bungy-jump även om det inte är något jag skulle utsätta mig för frivilligt eller ens för en massa pengar. Marion blev lite fascinerad av min totaldissning av luftballongflygning så hon frågade vad jag skulle välja om jag var tvungen att välja mellan att flyga luftballong och gå ner i ormcellen i "Fångarna på fortet". Mycket svår fråga, det är tydligt att Marion har listat ut mina fobier :) Jag var tvungen att fundera lite, men den där luftballongen alltså... nej, det går bara inte. Jag valde ormarna. Nu är det här ju tack och lov bara rent teoretiskt, i verkligheten hoppas jag aldrig behöva ställas inför såna här val. Den som tänkt ge mig en luftballongfärd när jag fyller år på tisdag kan m a o redan nu avboka spektaklet. OM inte Dave Gahan följer med på turen förstås, då hamnar vi i ett helt annat förhandlingsläge!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ormcellen på Fångarna på fortet var det ja, du menar alltså just den ormcellen som vaktas av två ettriga små dvärgar avdelning koll på fobier...:=)
Ha det så rart i luftballongen, jag lovar att boka webb-tv så det blir förevigat på film. *snäll*

2008-03-28 @ 17:44:23
Postat av: Sara svarar

Jäkla skit, jag glömde dom där dvärgarna.. Men jag kan ju hålla för ögonen! Dock utan pizzaslice i näven :)

2008-03-28 @ 19:20:46
URL: http://frodis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0