Kylskåpspoesi för snofsiga

Det är väl för väl att konstrecensioner inte prioriteras i en taltidning för synskadade. Annars hade jag, trött och lätt bakfull, tvingats läsa in detta:

"Det är enklare att tala om formala renodlingar, att låta förenklingen bli en sorts hisnande skridskotur på släta stålblanka isvidder därför att utanverket reducerats till en friktionsfri inomupplevelse oavhängigt verkligheten. (...) Det rastlösa gränsöverskridandet och redan tidigt i dess historia den framväxande borgerlighetens behov av att utsätta sina trygghetsmarkörer för välkontrollerade prövningar, är dess inneboende energi. "

Jaha, säger du det? För mig är det bara ett sammelsurium av tjusiga ord. Men vad vet väl jag, jag är lite för simpel som gillar hamburgare, Melodifestival, "Californication", synthpop och läskeblask  och sånt.

*böjer huvudet en aning skamset* Förlåt.. jag kunde inte låta bli..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0