Fotbollsfruarnas midsommar

Min och Elisabeths taskiga fans-karma har nått nya nivåer, det är verkligen ingenting som går vår väg i EM! Vilket lag vi än hoppas det minsta på skiter det sig för. Droppen blev i afton. Vi hade sett fram emot en trevlig kväll med tacopaj, chips, småsnask och så vinst för Holland. Det började bra i alla fall, maten var god. Resten var det bara elände med och vårat glada humör sjönk för varje minut. Givetvis svor vi ve och fasa och till slut var klagomålen nere på kroppshårsnivå. Vi klagade på spelarna (de ryska givetvis), ryssarnas ansiktsbehåring ("men kolla, värsta fjunismuschen! Saknas bara en Puch Dakota!"), ryssarnas frisyrer, Guus Hiddinks frisyr ("lite Nick Borgen-frilla där"), Guus Hiddinks håriga armar samt på det faktum att han verkar ha större tuttar än oss (förlåt Guus, ta det inte personligt, du coachar bara fel lag!). Fansen och musiken fick sig en känga också.
*Ryssland gör mål och det spelas käck samba*
Arg fotbollsfru: Men den här låten blir man ju tokig i huvet av!
*Holland gör mål och det spelas samma käcka samba*
Tidigare arg, nu glad fotbollsfru: Men den här låten är ju ganska svängig ändå! *två glada fotbollsfruar skumpar i soffan och gör synkade armrörelser*

Entusiastisk kommentator: Det GÅR bara inte att stoppa den där ryssen!
Arg fotbollsfru: Joho då, ge mig en bössa!

*Tv visar en miljon ryska fans som av någon anledning tagit av sig tröjorna*
Arg fotbollsfru: Men ta PÅÅÅÅ er människor, jag vill inte se era bleka ryssmagar!
Annan arg fotbollsfru: Gå hem!
Arg fotbollsfru: Ja det kan ni också göra.

*McDonalds-reklam på tv*
Arg fotbollsfru: Men hur funkar det där med ungarna som får leda in spelarna, är det någon åldersgräns?
Annan arg fotbollsfru: Jo jag tror det. Tyvärr.
Arg fotbollsfru: Men kolla den där ungen, den såg ju gammal ut! Minst en tolv i alla fall.
Annan arg fotbollsfru: Jamen dåså! Då borde det ju vara fritt fram för oss, rätt ska vara rätt.
Arg fotbollsfru: Jag ska stämma skiten ur McDonalds för åldersdiskriminering.

Sen hade vi en massa andra synpunkter som inte lämpar sig att skriva ut här :)

Jaha, vad gör vi nu då? Ska det verkligen behöva bli så illa att Ryssland och Tyskland möts i final? *suck*  Då vet jag faktiskt inte riktigt vad vi gör, men vi lär inte vara finare i mun än idag... Jag törs inte säga vad vi hoppas på för resultat i morgon eftersom det då garanterat går galet.

Dagens bästa: TV4-reportern Max befinner sig i 8-årige Arons rymdraket. *asg*

Kommentarer
Postat av: Pissförbannad fotbollsfru

Aaaarghhhh! Jag fick ju inte se fortsättningen på reportaget om reporter-Max i 12-årige Arons rymdraket eftersom jag var tvungen att gå och jobba. Helvete också, när det ÄNTLIGEN händer något bra i den där jädrans bajs-turneringen så missar jag det pga taskig schemaläggning... Fan också. Skit.

Jag ska försöka ta fasta på mitt löfte om att få stopp på den där ryssfan, svågern är ju jägare. Ska bara bryta mig in i vapenskåpet sen så... Han är ju i fel turnering...;-)

2008-06-22 @ 01:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0