Filmhelg

Har varit ledig hela helgen och har bara tagit det lugnt. Förutom fotboll och hundmys så har det blivit lite film, jag har varit fruktansvärt asocial och knappt pratat med en människa. Gött mos, jag behöver såna dagar mellan varven då jag bara är själv och larvar runt. Filmerna levde nog inte riktigt upp till förväntningarna faktiskt.
Juno - helt okej. Tyckte tyvärr att Ellen Pages karaktär var lite för.. jag vet inte.. Pladdrig? Lite för mycket Gilmore Girls-prat, som jag verkligen inte gillar. Men Michael Cera var oemotståndlig och både Allison Janney och J.K Simmons gjorde bra ifrån sig.
4 månader, 3 veckor och 2 dagar - rätt obehaglig sak, men bra.
Funny games - Inte så otäck som jag trodde men den var bra och lite läskig på ett obehagligt sätt.
Fjärilen i glaskupan - well.. Det är säkert en gripande historia men jag tyckte den var enformig så jag somnade stup i kvarten. Sen var Max von Sydow med och då blev jag lite ledsen eftersom han påminner så mycket om min morfar.

Härnäst på tur står There will be blood som jag inte lyckats se än och Falskmyntarna. Sen tänkte jag se om No country for old men och så ska Elisabeth komma förbi och kolla på Control. Favoriter i repris m a o!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0