Matpolis

Hur svårt kan det egentligen vara för en affär att rensa bort gamla varor ur diskarna? Tycker att jag stup i minuten hittar gammal mat på Prix eller Coop eller vad fan det nu heter. Nu pratar vi inte om varor med utgånget datum med en dag eller så, nejdå, jag har hittat mat som är tre VECKOR för gammal. Inte en eller två gånger heller, utan med jämna mellanrum. Nu kommer säkert Marion eller Elisabeth att tjata om den där gamla mjölken jag hade i mitt kylskåp för snart två år sedan, men det är en helt annan sak faktiskt. Jag är ingen affär, jag säljer inte maten i mitt kylskåp och jag bjuder inte folk på gammal mat.

*suckar* Visst är det väl tantvarning att med sypåsemun hytta med en burk gammal skagenröra och påpeka för personalen att det står gammal mat i hyllorna? Det skiter jag i, jag tycker det är slappt och slött och ett jävla ohyfs att ha sån dålig koll. Dessutom är inte alla så observanta som jag, det kanske kommer nån skumögd pensionär och köper skiten och blir sjuk sen.


Kommentarer
Postat av: Ciss

Hatar också sån där slapphet, det är riktigt jävla dåligt!



Du får börja handla på lidl, där går dom igenom varorna VARJE dag och kastar och prissänker. Enligt min uppfattning så kastas lite väl mkt ibland, speciellt av frukt och grönsaker... Är en morot dålig kastas hela påsen, helt rubbat.

2008-07-29 @ 09:40:41
URL: http://blogg.ceciliasoderman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0