JR Ewing, släng dig i väggen

Så har jag då äntligen sett There will be blood. Hur var den då? Jo den var riktigt bra. Levde den upp till mina förväntningar? Njaaaa, inte riktigt faktiskt. Men å andra sidan hade jag såna extrema förväntningar att det nästan varit ett mirakel om den gjort det. Paul Thomas Anderson och Daniel Day-Lewis är ju en kombination som låter nästan lite för bra för att vara sann. Filmen var bra, det var den. Men Paul Thomas Anderson har ju skämt bort i alla fall mig med Magnolia och inte minst underbara, hjärtevärmande Boogie nights och upp till den sistnämndas nivå nådde inte There will be blood. Daniel Day-Lewis var ju lysande, typ som vanligt. Förskräckligt osympatisk rollfigur dock, huvvaligen! Fullständigt samvetslös snubbe det där. Stackars Day-Lewis som verkar så vesslerar! Och en 50-taggare som är mer fab än honom får man leta efter. Me like! Very much..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0