Ett minne blott



Tja, vad ska man säga? En epok har gått i graven. Mina übersexiga trashglajor är officiellt no more. De har varit mediokert funktionella ett bra tag men nu går de helt enkelt inte att använda mer. De har varit mina reservögon när jag av någon anledning inte kunnat ha linserna. Till att börja med använde jag dom bara när jag körde bil eftersom det är ett absolut måste. Men sen tröttnade jag på att traska runt på jobbet och kisa och knappt veta vem jag hejade på eller pratade med så då fick de hänga med på heltid, till kollegornas stora munterhet.

Man skulle ju kunna tro att jag varit ute och cyklat på fyllan eller nåt med brillorna, men så är icke fallet. Skalmen rasade av för typ 6 år sedan när jag skulle... rätta till en skruv tror jag. Resten är faktiskt inte mitt fel. Glasögonen har legat i en väska. Lilla skitvalpen blev förbaskad för att hon inte fick följa med på långpromenad och slet helt sonika ner väskan från köksbänken så den for i golvet. Trist nog för brillorna så låg det även en apstor bok på sisådär 650 sidor i väskan (ironiskt nog en bok om lydnadsträning, hrm...) och min gissning är att boken blev spiken i kistan för brillorna.

Tack för alla år, ni har varit lite svaga men ganska pålitliga vänner! 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Äsch då, har du klarat dig i sex år med bara en skalm så kan du klara dig i minst lika många år till med bara ett glas. Tänk lite på dina kollegor, vi tycker ju det är så skoj när übersexiga glajorna får följa med till jobbet:-). Men varför har de aldrig varit med på krogen btw?

2008-07-16 @ 23:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0