Nytt som låter gammalt - yey!

Efter att ha lyssnat på en Midge Ure/Ultravox-samling och fyra 80-talsskivor i... ja säkert någon månad om inte mer (enkelspårig is my middle name) så har jag bytt lite skivor i växlaren. Kents senaste och en Legends-skiva. Vet inte om grannarna blir så mycket gladare av det faktiskt. Sista låten på Kent-skivan är en ren rip-off av Depeche-låten "The sun and the rainfall". Magnus hade redan skvallrat om det , så jag var förberedd. Nu är vi ju så gamla att vi inte längre förfasas så mycket över dylika tjyverier, för 20 år sedan hade vi blivit mäkta upprörda :) Legends-skivan låter som Cure-låten "Jumping someone elses train" rakt igenom. Med undantag för vissa stick som låter som New Order. Summan av kardemumman är alltså att jag bytt ut de gamla skivorna mot nya skivor som låter som de gamla, typ. Helt min melodi :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0