Fest och Phil Collins-arm

Håhå, igår var det baluns. Det kom lite oväntat, jag fick ett sms på morgonen från M som undrade om jag ville hänga med på fest på kvällen. Klart jag tackade ja. Det var tjejfest med M's vänner som jag aldrig träffat. Jag har ärligt talat lite svårt för "tjejfest", jag kan inte riktigt förstå syftet med det. Jag är nog lite för mycket tomboy för att till fullo uppskatta sällskap av enbart brudar, det kan bli lite... kackligt :) Själv är jag inte så selektiv när jag bjuder in till fest. Visst, klart det händer att man bara är tjejer när man ska gå ut någon gång, det säger jag inget om. Men att ha det som något syfte, att bara ha fest med tjejer, nej det ser jag inget egenvärde i. En del verkar tycka att det är viktigt att man träffas bara tjejer, för att kunna prata om vad man vill. Det finns inget av det jag pratar med mina tjekompisar om som jag inte kan prata med mina killkompisar om. Ska jag vara lite taskig så kan det även bli lite tjatigt att en halv kväll få höra om främmande brudars ungar... Intressepil i ögat, big time! Men men, det var trevligt att bli bjuden i alla fall och jag gjorde mitt bästa för att bidra till en god stämning. Jag var packad kvart över åtta *flin* Det var karaoke och grejer, där jag tog på mig uppgiften att vara trummis. Det gjorde jag med liv och lust, jag tog i för kung och fosterland och har idag drabbats av lätt Phil Collins-arm :) Det blev utgång också, där jag misslyckades kapitalt med mitt flörtande. Har helt tappat stinget tror jag. M råkade flasha för garderobiären på Strömpis, men det var helt oavsiktligt. Jag styrde upp situationen genom att slänga upp min jacka som skynke. Kan inte komma på att jag tappat bort nånting, förutom ett örhänge. Nattamat blev det på BK där personalen mest kunde liknas vid ett gäng trögloris eller sengångare. Vilken tiiid det tog! Jag höll på att somna stående, götapetter.  

Idag får näringsintaget begränsas till ostbågar och choklad tror jag. Som det ska vara en dag som denna! Får inte glömma bort att jobba i kväll. Snark...

Kommentarer
Postat av: Anders

Haha! Fattar inte heller alls dealen med "tjejfester". Könsdiskriminering på hög nivå faktiskt. Och vadå...prata om tjejiga saker? Som vad?! Grejer man inte kan prata med killar om? Usch så trångsynt! ;(

Och om det bara ska pratas om folks ungar så sitter jag hellre hemma för mig själv i lugn och ro...och DRAR UT MINA EGNA NAGLAR MED EN POLYGRIPTÅNG!

Här på jobbet är det ett gäng som brukar ha tjejfester ibland. Arbetskamrater alltså. Hur CP är inte det på en skala?!

Grr.

2008-01-21 @ 17:07:39
URL: http://www.milbot.nu/blogg
Postat av: Sara svarar

Hahaha, men eller hur! Och du vet ju hur diskret jag är också, jag som aldrig visar om jag tycker någon är dum eller ointressant eller så. *flin*

2008-01-21 @ 22:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0