Må-bra-tv på något bakvänt vis

Jag har hittat ett nytt favoritprogram på tv! Såg premiären av "Rent hus" och jag erkänner - jag älskade det! Det var liksom bra på flera sätt. Framför allt så var det ju två störtsköna tanter som höll i det. Ingen pardon liksom - allt skulle kastas. Sen kändes det skönt att se att det finns folk som har 1. stökigare än jag och 2. äldre mat i kylen än jag. Mitt halvårsgamla mjölkpaket (som jag hade EN gång, inte nu längre!) stod sig slätt mot flera år gammal lax och smörpaket från -95. Jag garvade nästan ihjäl mig, städtanterna höll på att svimma och lägenhetsinnehavaren tyckte väl att det inte var så jättejättefarligt egentligen att spara på en gammal polsk atomklocka. Det var skönt att få lite andra referensramar liksom. Jag VET att jag inte direkt är vare sig släktens eller vänskapskretsens mest... prydliga och ordningsamma människa, men i jämförelse med han i programmet är jag ju rena pedanten. Nu slipper jag jämföra mig med Husmor resten av livet och känna städpanik, jag väljer att tänka på han i programmet i stället! Man ska väl inte vältra sig i andras misär, men det var ju bokstavligen vad de arma städtanterna fick göra, de rasade ju huvudstupa över allt bråte. Sånt riskerar man inte i mitt hem i alla fall, så länge man håller sig borta från klädkammaren och förrådet. Jag ser redan fram emot nästa avsnitt.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Nåja, självaste Husmor ägde faktiskt inte ens en egen dammvippa innan hon fick en av sin snälla vän Elisabeth när hon flyttade till Kävesta. Kävesta ligger för övrigt i HALLSBERGS kommun för er som inte vet det.
Avdelning Skit ned dig Janne Josefsson för jag kan minsann också gräva fram och avslöja hårresande fakta som totalt förändrar synen på the world as we use to know it. Undrar vad jag ska ha på mig när jag tar emot Guldspaden? I alla fall inte samma klänning som när jag tar emot Stora Journalistpriset... Tänk om inte Mattisson ger mig ledigt för att åka dit! Men det måste han väl ändå göra när jag vinner så fina priser? *funderar*

2008-02-29 @ 02:08:24
Postat av: Sara svarar

Elisabeth: WHAT? Är det sant? Nu rämnar ju hela min världsbild. Eftersom det indirekt är min förtjänst att du nu lägger fram dessa avslöjanden så kräver jag att få följa med på alla festliga tillställningar då du tar emot pris. Om du inte har ett eget prisskåp kan du få inhysa grejerna i mitt så länge.

2008-02-29 @ 10:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0