Jamen snälla nån!

Ja, vad var det sista jag sa i mitt förra inlägg? Fick jag rätt eller? Med risk för att låta tjatig och gnällig - vad ÄR det för idioter som röstar på Melodifestivalen?? M och jag satt och gissade och tyckte till. Vi brukar tycka tvärsemot vad alla andra tycker så det är vi vana vid. Däremot brukar vi kunna tippa lite bättre och gissa vilka låtar som ska gå vidare. Den här gången var det dock helt uppåt väggarna galet på alla fronter. Mina favoriter var BWO och Eskobar. Vad hände? Eskobar kom sist! SIST?! Hur är det möjligt? Och den skånska calypson gick till final? Hur är DET möjligt? M och jag tummade på att om BWO åkte ur så skulle vi sluta titta, alternativt svälja lite cyanid tillsammans. Nejdå, vi tar inte den här tävlingen på så jättemycket allvar :) Men alltså... det var ju bara skitlåtar med! Gud som jag svor ve och förbannelse över resultatet. Nu får vi rösta som galningar på BWO i finalen så det blir nån jävla ordning! Sist jag röstade på BWO var för två år sedan, då jag var onykter och tittade på Melodifestivalen på Bettanblå's pyttelilla tv. Siffrorna var så små att jag inte såg så bra utan var på väg att rösta på Kikki Danielsson. Husmor skrek i högan sky och lyckades avstyra en katastrof, jag tror hon får vara med och titta på finalen och kontrollera att vi röstar rätt och riktigt. Alla borde ha en egen Husmor vid Melodifestival-röstning, det framstår allt mer klart för varje deltävling... 


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Pyttelilla!?!?! *fnyser förnärmat å tv:ns vägnar* Det är med min fina tjock-tv som med min vesslerara katt, de är minsann NORMALSTORA båda två. Så det så!

2008-02-24 @ 10:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0