Arg som ett bi

Nu mina damer och herrar är hon inte god att tas med, den unga fröken Frodis....

Gud så arg jag är nu. Tog bilen och åkte med hunden till milspåret och fick en skön långpromenad. När vi kommer tillbaka till bilen är det någon som slagit in ena rutan. På MIN bil!! Ren och skär skadegörelse, då inget var stulet. Vad skulle kunna vara stulet? Jag har ju bara skit i min bil. En spårsele? Eller en gammal utställningskatalog från Stora Stockholm? Några spårpinnar? Eller kanske lite sopor från McD? SÅ jävla onödigt! Och något så makalöst illa tajmat då jag måste ha bil på torsdag morgon när jag ska på morfars begravning ett antal mil bort. Det hade tack och lov inte kommit något glas i skuffen så jag kunde packa in herr hund och åka hem. Sen var det bara att riva fram telefonkatalogen (ja, jag har en sån! Från förrförra året *s*) och börja ringa runt till glasmästare. Liiite akut kändes det som, jag vill inte sakna en ruta på bilen eftersom det är hyfsat bajsenkelt att knycka bilen då... Hittade en glasfirma på andra sidan stan som kunde ta in bilen på en gång. Vimsade dit, arg som jag vet inte vad, och fick besked om att det inte var säkert att bilen skulle bli klar i morgon. Stöööön.. Men vad har jag för alternativ? Kan ju inte åka runt utan ruta liksom.

Sen ringde jag Husmor och då var jag så arg att jag bara gastade i telefonen och höll på att börja grina. Blir inte bilen klar i morgon får jag låna hennes bil på torsdag, och skulle det kuka till sig med det så får jag låna Hanna och Fredriks bil. TACK! Att ta sig hem från glasfirman var ett halvt företag, då jag knappt visste var jag var någonstans. Försökte lista fram någon adress medan jag pratade med taxi, men fick till slut order om att stå still där jag var så skulle de nog hitta mig. Jag HATAR mitt dåliga lokalsinne, jag hatar det! Jag blir ju helt handikappad och framstår som en riktig idiot vilket är det värsta jag vet. Hursom, hem kom jag till slut - hungrig, djupfryst och ursinnig.

Så så var det med den saken, roligare kan man ha. Så satans onödigt, vad är det för jävla pulver som ägnar sig åt att slå sönder bilrutor?? Ett rejält kok stryk ska de ha, jag erbjuder mig frivilligt att stå för den utdelningen! 

*pust* Det tar på krafterna att vara arg. Inte blev jag piggare av att behöva promenera till jobbet på kvällen heller.

Gårdagens citat: "Men killen är typ 21 år, han bryr sig väl inte om någon jävla svala heller?" - M kollar på reprisen av Melodifestivalen och ifrågasätter trovärdigheten hos Jimmy Jansson-kopian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0