Un poco invalido

Ojojoj. I morse hade jag sån träningsvärk att jag fick rulla ur sängen. Helt galet. Vad har jag då gjort? Har jag sprungit ett maratonlopp? Bestigit Mount Everest? Tävlat triathlon? Ridit barbacka på en islandshäst uppför ett berg i tre timmar? Nix, none of the above. Eller jo, jag HAR ju ridit barbacka på en islandshäst uppför ett berg i tre timmar, men det var 1999 så den träningsvärken har gått över. Nej, jag har tränat. Och SOM jag har tränat alltså, en hel kvart! Ciss har varit hurtig och börjat träna efter boken "Träna en kvart om dagen med Paolo Roberto" och jag tänkte att om hon kan det så kan väl jag det (bara den inställningen var ju lite oroväckande). Sagt och gjort, jag köpte boken i måndags och kvart i ett i måndags natt körde jag min första kvart. Det tog ju mer än en kvart eftersom jag var tvungen att läsa i boken och bläddra och ha mig för att se vad jag skulle göra härnäst och hur jag skulle göra det, men det gick rätt bra. Igår morse blev det en kvart igen. Morgongymnastik - som värsta pensionären! Ett av uppvärmningsmomenten är att skuggboxas i tre minuter, och det höll på att ta livet av mig redan första gången. Jag tog ju i för kung och fosterland och skumpade runt i hallen och slogs hejvilt som om jag försökte tvåla till självaste Mike Tyson. Det kan fan inte vara normalt att ha en sån tävlingsinstinkt - ge järnet för att spöa sig själv i skuggboxning?? Nåja, jag maskar i alla fall inte! Däremot slarvade jag med stretchningen vilket jag får sota för nu. Kände det redan igår på jobbet att jag började bli stel och få ont och framåt natten ojade jag mig och stånkade "håhåjaja" så fort jag skulle röra på någon annan kroppsdel än ögonen. Och i morse var jag aningens invalid. MEN - jag gjorde min kvart i alla fall! Guldnot för det. Lite bättre känns det faktiskt nu, men när jag suttit still en stund är jag stel och det blir stappliga små tomtesteg ett par meter. Helt sjukt otränad är jag.

Får dock försöka att inte ta ut mig alldeles, då kommer jag bli helt död tills på lördag när det är baluns och somna i något soffhörn eller så. Nåja, övriga gäster får väl peta på mig då. Som man fick göra med förre påven när han blev lite pumsig mitt under sina maratonmässor. Jag är m a o i samma fina form som en 90-årig påve. Det känns ju finemang hörni! Å andra sidan - det kan ju inte bli sämre. Eller?


Kommentarer
Postat av: Ciss

*Fniss* Ja och jag som bara tränade LITE igår natt sträckte mig i musklerna mellan skulderbladen när jag boxades. Vi två är i kalasbra form!!

2008-04-09 @ 22:24:34
URL: http://blogg.ceciliasoderman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0