Äntligen tillökning!

Det var inte jätteplanerat, men så fick jag ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till... Så nu har Frodisfamiljen utökats med den här ljuvliga krabaten. Säg välkommen till lilla partyvalpen!

image25

Vi håller på och lära känna varandra nu, och vad jag sett hittills är en framåt och pigg tjej med ständigt viftande svans och som gärna sitter i knät. Värsta partyblåsan verkar hon ha, jag vet inte hur många gånger jag rännt ut med henne i onödan i tron att hon måste pinka.

image26

Kan väl säga att herr hund (som väl får kallas Stora Hund hädanefter) inte är lika entusiastisk som matte. Han tyckte det här var den sämsta idén EVER och har då rakt ingen lust att vara en snäll storebror. Han flyr fältet så fort hon närmar sig. Men han får vänja sig! Jag vet att han gillar valpar, men det är väl en stor omställning även för honom att huxflux leva med en.


Kommentarer
Postat av: Victoria

Vilken sötnos! Du får säga till om du behöver hundvakt. Jag har ju som du vet en väldigt hundvänlig tomt där hon kan skutta omkring och gå in och ut lite som hon vill. Hon kanske kan bli vän med Simmons. Han försöker nämligen bli vän med grannarnas hundar och är totalt orädd. =)

2008-04-21 @ 08:53:43
Postat av: eremo

men gu vilken goding, ja hunden var oxå söt ;)

2008-04-21 @ 19:52:03
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Erik

Hehe, trevligt med ett tillskott i familjen! Lycka till med uppfostran och låt henne inte sitta under ditt badkar flera veckor i sträck.

2008-04-21 @ 20:56:55
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Frodan var ju jättesöt!

2008-04-22 @ 01:03:11
Postat av: Sara svarar

Victoria: Tack, det kan säkert behövas någon gång!

eremo: Mäh! Vad det det bästa du kunde komma på? :)

Erik: Ingen risk att hon gör, däremot skulle Stora Hund gärna ta skydd där under om han bara fick plats.

Elisabeth: Klart hon vaaar!

2008-04-22 @ 13:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0