Värsta grymma tjejerna (som jag missar)

Jamen det är ju kul att det går så bra i OS! Synd att jag på ett eller annat vis lyckas missa precis allt.... I lördags var jag såklart uppe med tuppen och kollade på Kallas guldlopp (och grät en smula såklart). Men det är det enda jag sett. På något vis har mamma tagit på sig rollen som sportreporter och smsar när det händer något - precis som jag gjorde ett par OS och VM när Marion var upptagen med hästeri och annat. Skidskyttesilvret var ju en skräll och det hade jag nog missat även om jag inte jobbat, just för att det var så otippat. I tisdags hade jag ändå lite tur tyckte jag för då var jag administrativ station på jobbet och behövde inte sitta i telefon utan jag kunde lyssna på sportradion hela dagen. Har inte hittat någon bra streamingtjänst så jag får hålla till godo med att bara lyssna. Hursom, A-M hade inte bestämt om hon ville veta något resultat eller om hon skulle försöka undvika det och se repris på kvällen, så när det var dags för sprintfinal skulle jag skypa henne för att fråga om hon ville veta eller ej så jag visste och inte spoilade allt. Då hade hon redan hittat en sajt där hon hade kollat under lunchen, och hon hade till och med skrivit till mig att komma in till henne om jag ville kolla på lunchen. "Typisk att jag inte såg det förrän nu" skrev jag, medan jag hörde hur sprinfinalisterna ställde upp sig på startlinjen. "Ja och så ringde det en kund så jag missade precis Stinas guld" fick jag till svar. Huh? I mina öron hade de åkt typ 150 meter?? Jag fattade ingenting och tänkte att hon missuppfattat något - då plingar det till i mobilen och mamma smsar och jublar och grinar och har sig. Jag fattade iiiiiingenting, vad fan pratade de om? Sladdade in på FB, medan finalen pågick för fullt på radiosporten, och där skrålades det om guld hit och dit. Då börjar jag inse att jag var helt efter i sändningen. Snacka om spoiler alert! Jättespännande det blev, verkligen....  
 
Idag skulle vi ju egentligen varit på Lady Gaga, men det blev som bekant inställt. Jag hade tagit ledigt från jobbet och allt, och beställt frisörtid på morgonen. Givetvis hade jag prickat in tiden mitt i Kallas lopp.. Återigen förlitade jag mig på radiosporten. Medan jag satt och väntade hos frissan så gick jag även in på Svt-sportens app där de livechattar - jaha, där stod det att Kalla tog silver, JÄTTESPÄNNANDE igen! Den där jävla radiosporten är ju värdelös! Frissan och jag pratade om vad mer det skulle vara under dagen och kom på att det skulle vara skidskytte klockan 12. Efter frisörbesöket knatade jag till jobb nummer två (ledigt är ju ändå överskattat...) och satte mig i syntolkstudion och började jobba. Pling så dimper det ner ytterligare ett hysterisk sms från mamma, och då var jag tvungen att ringa henne och fråga vad jag missat NU då. Vafan, skidskyttet skulle ju inte vara förrän senare. Suck.. 
 
Det är vid såna här tillfällen jag saknar mitt förra jobb lite extra mycket, då jag var ledig hela dagarna och kunde kolla på OS i DIREKTSÄNDNING och inte nåt sönderhackat referat.
 
Räkna inte med någon medalj på lördag, för då kommer jag kunna kolla hela dagen nästan... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0