När fan blir gammal åker hon på festival

Ja vi hann ju som sagt inte ens hem från Riga förrän nästa resa började planeras. Eller nästa och nästa, vi har ju redan två resor inplanerade i februari - Helsingfors och Riga. Men nästa efter dom två. DM annonserade några festivalspelningar i Frankrike, där jag aldrig varit. Det var på fyra ställen tror jag, inget av dom hade jag hört talas om tidigare. Medan vi var i Riga annonserades att de även ska spela på en festival i Odense. Det är ju nära och bra, så i väntan på flyget hem försökte vi kolla hur man tar sig till Odense. Biljetterna skulle släppas redan på måndagen efter, och efter lite velande bestämde vi oss för att ligga lite lågt med det. Man vill ju veta om det kommer några fler band, eller om man ska köpa endagsbiljett eller hur man nu ska göra. Nu behövde vi inte klura mer på det, för sen visade det sig att dom ska spela på en festival i Ungern - där även Hurts ska vara med! Givet, tänkte vi. Jaha, sen kom det festivaldatum i Schweiz, Polen och Madrid också. Alla dessa vaaaaaaal!! Vi blev helt konfys men efter moget övervägande fick det bli Ungern eftersom den festivalen hade en klar line up och var lite billigare. En bra sak med att åka till Ungern är ju att Clara bara är ett telefonsamtal bort och kan bistå med tolkning om vi skulle hamna i trångmål eller toka till det på något sätt. I torsdags släpptes biljetterna och efter sedvanligt kaos lyckades jag köpa! Hahaha, tanterna ska på festival på gamla dar! Dessutom kommer vi åka tåg. Sopron, där festivalen hålls, ligger bara en timmes tågfärd från Wien, och jag ska försöka sälja in till Jenny att vi ska ta 2-3 dagar i Wien när vi ändå är ute och far. Från Wien går det dessutom att åka till Bratislava. En timme med buss bara, skitenkelt att göra en dagsutflykt! En bra sak med att åka till Bratislava är att Bea bara är ett telefonsamtal bort och kan bistå med tolkning om vi skulle, ja ni fattar.
 
Färdplanen är inte bestämd än, men förmodligen blir det Ungern och Wien, och om andan faller på tar vi en dagstur till Bratislava. Då betar vi av tre länder på en vecka, rena rama interrail-tanterna! Jenny hade till och med kollat upp vad det kostar nuförtiden att tågluffa men där satte jag stopp. Dels för att jag är alldeles för bekväm av mig, och sen var det ganska opraktiskt eftersom vi kommer vara i Sopron minst tre dagar. Oavsett var vi väljer att utgå från så lär tåg- och busskvoten fyllas med råge ändå.
 
Det här kan bli hur galet som helst, haha. Festivalspelningar är inte det optimala på något sätt, men som Susanne sa - står det mellan DM på festival och inget DM alls så... Sen kan man väl diskutera om 6 konserter på en turné är "inget DM alls", men det är en definitionsfråga :) Nu får vi ju Hurts också (och Iron Maiden!!) och hela resan lär bli något av ett äventyr. 
 
Well, sen släppte dom de sista datumen på turnén och det blev Waldbühe i Berlin. Gaaaah, jag vill ju åka diiit! Så sjukt cool arena och Berlin är ju Berlin. Men det ligger för långt från Sopron i tid för att jag ska kunna täcka in båda ställena under semestern. Men jag erkänner att jag var inne idag och testköpte biljetter... Tanken var ju att se hur mycket kaos det var - och bara för det så gick det hur enkelt som helst. Jag slutförde aldrig köpet, det finns verklligen inte pengar och tid till det. Fasen vad surt, det hade varit såååå kul att åka. Nåväl, jag får glädja mig åt att vi får se både Depeche och Hurts igen!
 
Konsertåret 2018 kommer inte kunna bli lika helcrazy som 2017, men det är fasen inte långt efter! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0