De sista biljetterna har levererats

Sådärja, nu har jag fått alla biljetter till sommarens konserter! Ticketmaster i England skickar ju med snigelpost och brukar dröja med det för att stävja andrahandsförsäljning till ockerpriser. Jag har faktiskt inte hunnit bli stressad, jag har haft så mycket annat att tänka på samtidigt som det känns helt bisarrt att det är juni om tre veckor. Sommarfeelingen kommer ju liksom av sig en smula när man får skrapa rutorna på mornarna och har halsduk och vantar på sig varenda dag...Hursomhelst, i onsdags fick jag sms från DHL att en försändelse var på gång, och jag kunde välja mellan att hämta på utlämningsställe eller få levererat hem. Då måste någon vara hemma och ta emot paketet ("någon gång mellan 8 och 17"), och eftersom jag jobbar och inte vill överlämna det ansvaret åt Partyvalpen valde jag utlämningsställe. Jag trodde att det väl blir som när man hämtar ut paket på affären, men så var det inte alls. Mitt emot Ica hade DHL ett eget ställe, ett obemannat. Det var bara ett gäng postboxar, och så satt det som en liten display med knappar. Man fick trycka in sin pinkod man fått via sms, och jag blev lite nervös. Tänk om jag gör fel och får någon annans paket. Eller ännu värre - någon annan trycker fel och får mitt paket! Jag tryckte noga och omsorgsfullt in pinkoden, sen fick jag skriva mitt namn, och till slut signera genom att skriva med fingret på displayen. Jag har signerat så nån gång när jag åkte taxi vill jag minnas, och det blir ju helt jättefult! Ser ut som en strokepatient har försökt skriva. Jag hoppades att det inte skulle matchas mot min signatur i nåt register eller så, för då skulle det verkligen aldrig godkännas. Men det funkade och tjopp så öppnades en av postboxarna och där låg mina biljetter! Jag kände mig nästan som James Bond faktiskt - trycka koder, skriva med fingret och så öppnas en hemlig lucka :) 
 
 
Sen köpte jag även biljetter till två Depeche-partyn när vi är i Berlin, men det kunde jag skriva ut själv. Till Berlin kommer jag ha med mig en hel bunt papper. Flygbiljetter, hotellvoucher, förfestbiljetter, konsertbiljetter, efterfestbiljetter. Nästa söndag drar vi till Budapest! Då har jag faktiskt inte ett enda papper att hålla reda på för det är Jenny som fixat allt. Känns lite konstigt, det är ju jag som brukar vara reseledare :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0