Holiday! Celebrate!

Det har varit fest och baluns nästan hela veckan känns det som. Med all rätt, för nu har jag semeeeeester! I onsdags var det after work med jobbet. Först rev vi av ett parti kubb, där jag tyvärr var i förlorarlaget, och sen gick vi till Stora Örebro och åt. I fredags var det grillfest med jobbet, då även alla våra hundra tolkar fick vara med. Jag åt som en häst, men var ganska trött så det blev en tidig kväll.
 
Igår var jag, Ebba, Elisabeth och Marion på Stora Örebro och firade att jag och Elisabeth har semester och att Ebba blivit befordrad. Jag åt högrevsburgaren som var okej. Ryggbiffen jag åt i onsdags var bättre. Jag var egentligen sugen på plocktallriken, men det var ingen som ville dela en sån med mig. Får se om morsan är sugen när hon kommer och hälsar på. Men mojitos blev det, och det med besked!
 
 
Jag började med hallonlakrits och den var jättegod. Sen försökte vi smaka oss genom hela sortimentet, men vi hann bara med hallonlakrits, fläder, melon, jordgubb och passion innan jag kände att det var bra för min del i alla fall. Främst för att det blev dyrt, alkoholmässigt hade jag kunnat klämma i mig några till.
 
Jättetrevllig kväll med prat och skratt och smaskiga drinkar.
 
Som sagt, nu är det semester i tre veckor! Nästa vecka kommer mest gå åt till Berlin-resan, men sen är det två veckor kvar. Jag tyckte först att jag inte alls hade några planer, men vid närmare eftertanke visade det sig att det har jag ju visst. Jag ska se Ricky Gervais i Globen och Hååååkan i Brunnsparken, gå på Open Art med mamma, se Titanic-utställningen, försöka läsa några av alla mina böcker som samlats på hög sedan förra semestern, och så ska jag försöka få till en dejt med gull-Magnus när han kommer hem från Lux så han får sin present jag köpte i Barca förra sommaren. Plus att Ebba och jag pratat om att åka till nån slags trädgårdslabyrint i Åsbro som vi blev tipsade om på Travel and taste-mässan i vintras. Däremellan ska jag försöka få lite sol på mig också. Pjuh!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0