Sista semesterveckan

Förra veckan bara susade iväg, precis som det gör när man har semester. Vad har jag gjort då? Well, inte mycket. Precis som det ska vara när man har semester!
 
Hunden har fått bada lite, och det var poppis.
 
 
 
 
 
 
Själv höll jag mig på land. Såklart.
 
 
 
Sen har jag suttit på balkongen och läst en del, och bara varit. Sjukt skönt, jag tror inte jag pratade med en människa på flera dagar.
 
I lördags blev det utyflykt till Stockholm, för då skulle vi till Globen och se Ricky Gervais! Vi tog sikte på vår hemliga parkering och med undantag för en liten improviserad u-sväng så gick det bra. Tre gånger har vi stått där, och gps-tanten har valt olika vägar dit varenda gång. Undra på att det blir lite rörigt. Hursom, vi var där i väldigt god tid så vi hann käka i lugn och ro innan det började.
 
Doc Brown var "förband" och honom gillade jag inte alls. Det var verkligen inte min humor. Visst, man "ska" väl kunna skämta om allt, men det betyder inte att man måste tycka skämt om kvinnovåld är kul. Vet inte varför de flesta komiker verkar tro att man måste vara rå och "chockerande" och provocerande (eller vad det nu är dom vill framstå som) för att vara kul. Newsflash - man kan vara snäll OCH rolig! Bästa exemplet på det är väl Danny Bhoy som bara skämtar snällt och är helt hilarious. Ricky var i alla fall bra! Följer man inte honom (och hans hårt prövade sambo Jane Fallon) på Twitter så missar man något.
 
Nu har sista semesterveckan kickat igång och jag hoppas såklart på fint väder. Helst utan stormvindar. På fredag måste det blir fint för då ska jag se Håååååkan! Orkar fan inte med en utomhuskonsert till i ösregn.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0