Heavy entertainment, indeed

Jag är inne i en riktig trött-period nu. Jag är sååå trööööött och seg så det är inte sant. Måste ta mig i kragen och äta lite bättre och sova lite mer. Det liksom inte rimligt att vara totalt slut två dagar efter en konsert. En konsert där jag inte var på någon förfest, inte någon efterfest, och bara drack läsk och vatten under tiden.
 
Hursom, tröttheten åsido så var det en kul kväll i lördags! Jag åkte upp till Jenny, som fixat mat. Bara att sätta sig vid dukat bord och mumsa grillat. Jättelyxigt! Se stack vi in till Tele2. Jag trodde alla Stockholmare tog tunnelbanan men Jenny visste var man kunde parkera en bit från arenan, så vi tog bilen. Såhär i efterhand var det smart för det var ett bra ställe hon ställt sig på där det bara var att köra iväg när det var klart och vi slapp trängsel och köer. Det var inga köer alls när vi kom dit heller, det var bara att knata in. Vi var där kanske en timma innan det skulle börja och det var bra glest på läktaren då. Två minuter före utsatt tid började Erasure! Alltså, dom är ju inget förband, dom ska ha en egen konsert! Men men, vi fick vara glada för det lilla. Förutom "Love you to the sky" körde dom bara låtar från 80- och 90-talet (väldigt tidigt 90-tal, "Chorus" och "Love to hate you") och det var såklart jättebra! Inte en enda lugn låt, bara upptempo hela tiden och vi dansade såklart järnet. 11 låtar, ca 45 minuter, höll dom på och det är ju för liiiite! Men återigen - man får vara glad för det lilla, och det var asbra.
 
Sen fick vi vänta kanske en halvtimma eller så innan Robbie Williams började. Jag har sett honom en gång tidigare, på Ullevi för 4 år sedan, men för Jenny var det premiär. Det blev en riktig rivstart med "The heavy entertainment show" följt av "Let me entertain you", och publiken var verkligen med på noterna. Det var en sprakande show med dansare, orkester, effekter, konfetti och allt möjligt. Mitt i allt dök Robbies pappa upp på scenen och så körde dom den gamla dängan "Sweet Caroline" tillsammans! Ja jisses, det såg vi verkligen inte komma! Det var väldigt många låtar jag kände igen, så han kan inte ha kört så mycket nytt för det materialet är jag inte vidare inlyssnad på. Som en liten hyllning till George Michael körde han "Freedom" och som avslutning blev det Frank Sinatras "My way". En salig blandning får man säga. Robbie Williams är en riktig entertainer och det var fullt ös. Kul! 
 
Sen var det bara att sätta sig i bilen och åka hela vägen hem. Lite segt men det gick bra. Men igår var jag totalt sänkt, som om jag varit på värsta röjarskivan. Huvudvärk och trött och konstant hungrig. Medelålder, om man så vill, hrmmmm...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0