Det galna konsertåret 2017

2017 var mitt bästa år på väldigt länge! Inte minst för att jag efter två år i vikarieträsket fick en fast anställning, yey! Men framför allt är 2017 det galna konsertåret då jag varit på sjukt många konserter. Inte minst de fyra DM-konserterna sticker ju ut från det vanliga, där höjdpunkten var Olympiastadion i Berlin, i ösregn och åskstorm. Jag har varit utomlands 4 gånger. 2 nya städer (och länder) och två gamla favoriter. Jag har varit på flera asroliga DM-fester, checkat in DM-baren i Riga och träffat en massa roliga människor. Kort sagt har jag haft väldigt roligt i år!
 
Tyvärr verkar det som att ju bättre jag har det, ju sämre går det i övriga världen. Kollade nyheternas årskrönika härom kvällen och konstaterade att 2017 var ett gräsligt år nyhetsmässigt. Terrorattentat i Stockholm, Machester, Barcelona och inte minst London där ju vi faktiskt var. Jubelidioten Trump har gått full retard på mer eller mindre daglig basis och nynazister har fått demonstrera med polisens goda minne. Några helt bisarra rättsfall hade vi i år, med Arbogakvinnan och u-båtsgalningen Peter Madsen. 
 
2017 var också året då kvinnor världen över sa att nu får det fan vara nog, och tillsammans protesterade under hashtaggen metoo. Detta är förhoppningsvis bara början!
 
Bäst konsert: DM på Olympiastadion, Berlin
Bäst fest: det var nog DM-festen i Göteborg, även om festen i Hansastudion givetvis var en upplevelse
Bästa album: Spirit
Bästa låt: Jämnt skägg mellan "Going backwards" med DM och "Beautiful ones" med Hurts
Bästa tv-program: Bye bye Sverige
Årets ridtur: Marcus baxas upp på häststatyn utanför Makeriet så vi inte vågade visa oss där på ett par månader
Årets outfit: Spa-avdelningens papperstrosor som försvann i valkarna
Årets föreställning: Elefanten i rummet med David Batra. Jag skrattade så jag fick ont i kinderna.
Årets bilfärd: Taxichaffisen i Riga som varken hade växel, tog kort eller gav oss kvitto, som körde över refuger och spårvagnsräls i en bil där det inte gick att spänna fast sig och där förardörren gled upp med jämna mellanrum.
 
2018 kommer inte kunna bli ett lika galet konsertår, men det verkar lovande so far med minst 3 DM-konserter. Det stora äventyret blir när Jenny och jag ska till Ungern på festival! Det kan verkligen gå hur som helst.
 
Gott Nytt År!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0