Gratisaktiviteter - denna vecka skitlång vandring och retromarknad

I fredags var jag inte ett dugg sugen på någon långtur till helgen. Väderleksrapporten lovade mulet och den där Bergslagsleds-vandringen som jag lovat Ebba kändes inte minsta lockande. Men så såg jag hur peppad och entusiastisk hon var så då tänkte jag att har man lovat så har man, och börjar det regna får vi väl vända och gå hem. Sagt och gjort, vi åkte upp till Ånnaboda där jag inte varit på hundra år typ. Det började inte så himla lovande, det myllrade av folk och vi hade visst lyckats pricka in vår planerade långtur precis när det var orienteringstävling. Men vi började gå och tänkte att vi får väl revidera planen om det blir besvärligt. Sträckan Ånnaboda-Suttarboda skulle vi gå, fram och tillbaka. Den hade jag gått med hundar en gång tidigare, med Smilla och Cheetah så logiken säger att det var någon gång innan 2002...
 
Vädret var faktiskt helt perfekt! Har sagt det förr och säger det igen - september har verkligen levererat. Det blev till och med riktigt varmt stundtals, men det kan ju även bero på att vi är sanslöst otränade och fick kämpa på lite i de värsta backarna.
 
 
Väldigt många rötter att halka och snava på där, och helt otippat stod jag på öronen redan efter tio minuter. 
 
Det var en trevlig etapp att gå! Mycket fin natur och fin utsikt.
 
 
Bland annat passerar man Falkaberget tror jag det heter, med utsikt över Falkasjön (eller något liknande, jag orkar faktiskt inte googla)
 
 
Vi försökte ta lite fina bilder, och hundarna var lika medgörliga som alltid...
 
 
Mitt i alltihop hittade vi en del av någon slags bisarr tipspromenad.
 
 
Vi gissar på svarsalternativ 1. 
 
Väl framme vid Suttarboda upptäckte vi lite snopet att det liksom bara var en liten grusplan. Inga bord eller bänkar eller så att sätta sig vid. Vi orkade inte leta heller, utan satte oss i gruset och åt vår matsäck. Inte världens högsta mysfaktor kanske, men det gick det med.
 
Tja, sen var det bara att gå samma väg tillbaka. Det kändes lite drygt först, men vi hade en riktigt rask fart och var framme fortare än vi räknat med. Då var vi bra trötta och ganska svettiga efter att ha varit ute i 4 timmar. Ca 14 km backig terräng betade vi av och det känns idag kan jag säga. HerreGUUUUD vilken träningsvärk jag har! Främst vaderna, men även rumpan, midjan och konstigt nog axlarna. 
 
Träffade Ebba på förmiddagen idag och hon hade lika ont hon :) Vi var en sväng på retromarknad i stan. Entrén var tio spänn så det kan väl räknas som en gratisaktivitet tycker jag. Mer än så blev det inte spenderat heller. Det var så trångt och så varmt och folk sålde så mycket skit. Helt värdelöst faktiskt. Men en värdelös utflykt är också en utflykt, för att travestera Ulf Lundell.
 
Summa summarum var det en bra vecka! Lagom mycket jobb, fick köra lite live och även om jag kände mig lite ringrostig först så gick det bra och var kul. Har även fått fler uppdrag så nu blir det helgjobb ända fram till jul... Det känns okej, det är inte så ansträngande uppdrag och framför allt är det pengar in. 
 
Veckan som kommer blir lite omväxlande den med. En avtackning på jobbet, konsert på torsdag och verksamhetsplanering på lördag (läs: övertid plus gratislunch :) )
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0