Gratisaktiviteter - denna vecka ny vandring

Igår gav jag och Ebba oss ut på långpromenad igen. Jag visste precis vart vi skulle gå - Oset. Ytterligare ett ställe jag promenerade jätteofta förr, men som jag inte besökt på eeevigheter. Eftersom jag fortfarande inte fått mitt nya körkort släpar jag runt på mitt pass ifall jag skulle bli stoppad i någon poliskontroll. Ebba undrade hur långt jag egentligen tänkt att vi skulle gå, med tanke på att jag hade pass med mig. Vi försöker hålla oss inom Schengen  i alla fall! :) 
 
 
Bästa prommissällskapet.
 
 
 
Vädret var kanon även den här helgen (september har verkligen levererat!) och även om det var lite svalt och skuggigt när vi började gå så blev det värsta sommavädret efter ett tag. När kunde man gå i t-shirt och solglasögon 17 september sist?
 
 
Det blev inget bad den här gången, det var så långgrunt att Partyvalpen fick nöja sig med att doppa fötterna och plaska lite. 
 
 
Fikarast blev det också såklart. Sammanlagt var vi ute i 2½ timmar, jätteskönt! Om vädret är med oss även nästa helg blir det nya strövtåg.
 
Idag har jag inte bara sparat utan t o m tjänat lite pengar! Jag hade lite storstädning här hemma och åkte till Coop och pantade flaskor. Orkade bara en vända men jag fick 198 spänn tillbaka efter att ha handlat för 130... There's more where that came from kan jag säga..
 
Veckan som kommer blir rätt kul. Jag ska live-syntolka tre kvällar och kommer inte jobba på tolkservice då. Sovmorgon m a o! Det ska bli skoj med lite live, det är alltid spännande och i alla fall jag taggar till lite extra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0