Freaky friday, eller i alla fall en väldigt busy friday

Snart så är detta förbaskade körkorts- och passtrams över! Jag lackade ur, frågade mamma om hon kunde ställa upp som målsman och så drog jag till hemmahooden i fredags.. Det blev en fullspäckad dag, minst sagt. Först jobbade jag fram till lunch ungefär, sen drog jag till Torshälla och hämtade upp mamma och så åkte vi till stan och polisen. Jag mindes först inte ens var polishuset låg (jag har tro't eller ej inte haft så många ärenden dit) så morsan fick dirigera mig efter bästa förmåga (hon som aldrig kör bil, hej och hå). Jag hade varit förutseende nog och bokat tid eftersom jag dels skulle jobba på kvällen och hade en tid att passa och dels inte hade minsta lust att sitta där och uggla i en evighet (det gäller att minimera irritationsmomenten när tålamodet är på noll redan från början). Och det var väl en jäkla tur! Det första som mötte oss när vi klev in på polisstationen var en skylt att de inte tog emot fler drop-in-ärenden denna dag. My God, tänk om jag hade åkt dit helt i onödan. Jag hade ju fått ett anfall och rivit hela stället. Nu blev jag uppropad nästan på sekunden och det var en supertrevlig människa som hjälpte mig/oss. Allt gick väl så bra det kan gå med fotografering där jag hade polisens instruktioner i ena örat och morsans "vad arg du ser ut" i andra örat. Som sig bör såg jag ut som en förbannad bov på bilden. Men men, snabbt gick det och det var inget krångel alls. Så snart är mitt papperslösa liv ääääntligen över!!
 
Efter besöket hos polisen köpte vi med oss mat från Hamburgerbruket tror jag det hette. Lite snofsigare hamburgare och jag valde såklart den största (och följaktligen dyraste) som hette Släggan. Det var gott! Kladdigt och slabbigt med mycket smak och fruktansvärt mätt blev jag. Sen var det bara att hoppa in i bilen, åka hem, ta en kort middagslur på soffan och så in till studion och köra tre timmars livesändning. Det är ingen överdrift att påstå att jag somnade ovaggad när jag kom hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0