Den stora biljettköparveckan

Jeeez vilka dagar det varit! Efter tisdagens presskonferens diskuterade jag, Jenny och Annelie vilka spelningar vi skulle försöka åka på. Vi pratade redan förra turnén om London, och när jag tog upp det igen i våras så bestämde vi att vi skulle dit. Nu infaller den spelningen på en lördag dessutom så det passade perfekt. Bra så. Jag är ju även jättesugen på Berlin, som är dagen innan midsommarafton (en semesterdag sparad m a o) och nämnde det. Jenny nappade. Såklart :) Bra så. Jenny undrade om vi även kunde tänka oss Budapest för där har hon möjlighet att låna en kompis lägenhet för nästan inga pengar alls. Det ville både jag och Annelie. Och sen ville Jenny till Friends också, och jag med. M a o fyra biljettsläpp att hålla ordning på. Lite mycket kanske, men man vet ju inte om man får biljetter till alla ställen så det är lika bra att gardera sog och sikta högt liksom.
 
Jag lyckades som vanligt luska fram presale till både London och Berlin och sa att jag kunde hålla koll. Meddelade samordnaren på jobbet att jag ville ha rast annan tid än vanligt (inga problem), och så satt jag där klockan 10 i torsdags morse med darrande händer och skulle passa två släpp samtidigt. Herregud vilken pärs! Londonsiten brakade samman efter ett par minuter, så jag fick koncentrera mig på den tyska. Där fick jag tag på biljetter, men när jag skulle logga in så funkade inte lösenordet. Fick begära ett nytt och då gick det bra, men sekunderna tickade ju på. Sen skulle jag betala och då stämde inte kortuppgifterna de hade sedan tidigare. Såklart, eftersom det kortet blev stulet i Barca. Sekunderna tickade på och jag skulle försöka få dom att fatta att jag 1. inte var en robot och 2. ville betala med ett annat kort. All information på tyska, givetvis. Jag klickade hejvilt hit och dit och till slut gick köpet igenom. Jenny och jag hade ståplats till Depeche Mode i Berlin!! Jag vågade inte jubla alltför mycket innan bekräftelsemailet kommit, eftersom jag i stressen och den allmänna röran lika gärna kunnat köpt något helt annat. Pytsade iväg ett meddelande till tjejerna att London inte var klart än, men att Berlin verkade vara bokat.
 
Sen provade jag Londonsiten igen och det funkade! Jag fick tre biljetter, men fattade inte var på arenan det var, det gick liksom inte att välja. "Standing" stod det men jag tyckte det lät konstigt, inte fanns det väl ståplats kvar efter det gigantiska haveriet tidigare? Skitsamma, jag testar tänkte jag. I värsta fall få vi väl passa ordinarie biljettsläpp och försöka då. Här gällde det att vara med på momenten nämligen, för jag hade TVÅ minuter på mig att bestämma mig. Kör i vind. Då började debaclet om. Jag lyckades logga in och fick ytterligare två minuter på mig att övertyga dom om att jag inte var en robot. Jag var så uppe i varv att jag misslyckades, haha! Dom var snälla och gav mig en ny chans och då gick det bättre. Sen skulle jag återigen byta betalkort. Dom ba "är du HELT säker på att du inte är en robot?". JAAAA!! Ge mig mina biljetter för fan! Alltså, stresspåslaget! Har väl aldrig varit med om maken. Men efter lite funderande bestämde dom sig att jag nog bara var ett hysteriskt fan som slant på knapparna och ingen robot, så då fick jag meddelandet "Sara, you are going to Depeche Mode!". IIIIHH!! Jag blev helt ställd, hade jag lyckats köpa ståplats till London OCKSÅ? Skickade iväg ett mess till brudarna med en brasklapp att jag kan ha klickat fel, men mest troligt så hade vi faktiskt fått biljetter. Dock skickas dom med snigelpost (de tyska också) så det blir en minst sagt otålig väntan. "Men du får dom garanterad 48 timmar innan eventet" bedyrade engelsmännen. 48 TIMMAR? Jag vill ju ha dom typ fem månader innan. Jaja. 
 
Jag var HELT slut efteråt! Stresspåslag delux följt av ett lika stort adrenalinpåslag och eufori. Jag gjorde't! Jag fixade ståplats till både London och Berlin! Jag blev så utmattad att jag hade huvudvärk hela kvällen, haha.
 
Sen fick jag veta att jag som Tele2-kund även hade tillgång till ett presale till Friends i fredags. *matt* Jenny skulle sitta i möte så jag erbjöd mig att passa även det eftersom jag visste att jag skulle jobba administrativt och inte behöva svara i telefon den dagen. Vilket fiasko! Total härdsmälta på sidan. Jag fick biljetter säkert fem gånger men så fort köpet skulle slutföras så blev det tekniskt fel. HELA tiden. Jag satt och uslades ett bra tag men det funkade inte. Såg på Facebook att jag inte var ensam, folk var helt galna på att ingenting fungerade. Efter en timme gav jag upp. Jennys möte var klart tidigare så hon messade och sa att hon kunde prova. Det sket sig. Hon satt också och uslades ett bra tag men det funkade inte. Aja, då provar vi med det ordinarie släppet på måndag sa vi. Inte mycket att grina över, vi har ju redan biljetter till två spelningar. Senare efter lunch såg jag av en slump på FB (gotta love Fejjan ändå!) att någon skrev att nu gick det att köpa biljeter igen. Jag skyndade mig in och mycket riktigt, det funkade. Skickade ett hysteriskt meddelande till Jenny att jag höll på att köpa så inte hon också gjorde det, och vips - ståplats till Friends fixat! Köpte dessutom en extra biljett ifall någon mer vill hänga på. Haha, då messar Annelie och berättar att hon blev så sugen att hon också köpte biljett till Friends - ståplats :) 
 
Haha, HEEEELT sjuuukt! Jag lyckades fixa ståplats till TRE Depeche-konserter nästa år! Det är ju helt galet. Galet! Och så jävla roligt, jag är så glad! SÅ glad! Det kan ju dessutom bli fyra konserter eftersom biljetterna till Budapest inte släpps förrän nästa vecka. Då är det dock Jenny som är biljettvakt. Hon har mycket att leva upp till efter mitt excellerande :) 
 
Ja jisses, nu blir det till att leva på vatten och potatis resten av året efter de här utsvävningarna. Men det får det vara värt! För jag ska se Depeche, trallalallalaaaa!! Minst tre gånger :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0