Bra ledig dag, trots biljettkaos

Jag överlevde oxveckan! Det var med nöd och näppe dock. I onsdags eftermiddag var det invigning av våra nya lokaler med öppet hus och mingel för de tolkar som hade lust och möjlighet att komma förbi. Det kom en hel del folk och jag som är ny och inte träffar tolkarna särskilt ofta hade fullt sjå att hålla reda på vilka alla var. Några namn snappade jag upp och det var kul att få ett ansikte till dom där rösterna man pratat i telefon med. I torsdags var jag helt hysteriskt trött när jag vaknade och hade huvudvärk som höll i sig halva dagen. Lite nervös och stressad var jag också eftersom jag för första gången skulle vara den administrativa stationen på jobbet. Det kändes lite läskigt, att ha koll och ansvar och planera och sånt. Halva dagen kändes det som jag inte fick ett dugg gjort, men så var det det naturligtvis inte. Totalt slut blev jag i alla fall av allt tänkande. Under fredagen kände jag mig faktiskt lite sliten och det var skönt att det blev en relativt lugn dag. 
 
Någon vidare sovmorgon blev det inte på min lediga lördag. Jag vaknade halv åtta men kunde unna mig att ligga och läsa en stund. Sen skulle fin-Opeln på inspektion! Jojo minsann, vissa vet då hur man roar sig kungligt en lördag... Det gick i alla fall alla tiders vilket var skönt, inte bara för att det är skön att slippa fler reparationskostnader och sånt skit, utan också för att jag var ute i sista sekunden och inte skulle hinna med någon reparation och ombesiktning innan tiden gick ut och det blev körförbud. Pust! Hem och på med datorn för att passa biljettsläpp. Elisabeth och jag tänkte bättra på oddsen så vi försökte båda två att få biljetter till Kents spelning i Örebro. Jenny skulle försöka få biljett till spelningen till Tele2 så jag bad henne köpa till mig med om hon kunde. Som vanligt blev det kaos och folk blev galna. Jag hamnade bara i kö och verkade fastna där på något vis, men E lyckades ordna biljetter. YEY! So far so good, bara att vänta på besked från biljettpushern i den kungliga huvudstaden och se om det gick lika bra för henne. Hon hamnade också i kö, och sen meddelade hon att det var slutsålt. Fan då, det var trist. Men jag hade ju biljett till Conventum så jag var nöjd med det. Nu är det ju som det är med de där biljettställena, det verkar vara lite hejkon bejkon med turordning och tillgång, för huxflux hade Jenny köpt två biljetter! Och sen två till! Hahaha, vilken röra. Niklas bestämde sig för att hänga på, och Jenny ba "vet du någon som vill köpa den fjärde biljetten?". OM jag visste.. Tant E's svar på frågan om hon ville hänga på även till Tele2 för Kents absolut sista konsert var "JA!!!!!!!". Otippat, verkligen :) Så från noll blev det plötsligt flera biljetter. Det är ju givetvis trist att det är avskedsturnén men shit vad kul att vi ska få vara med på den allra sista konserten.
 
Tja, idag var det jobb igen. Och i morgon börjar vi om igen. Ingen rast, ingen ro.
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0