Upp-och-nervända världen i veckan

Ja min lediga vecka susade förbi, som väntat. Planen var att göra ingenting förutom kolla fotboll och dricka öl och läsa, och det gick bra.
 
I tisdags tog jag en tur till hemmahooden och träffade Annelie. Vi skulle skvallra och käka på Grappa, men det stället vägrar ju ha öppet när jag är i stan så det fick bli Royal Oak i stället. Det dög det med. Skvallra gjorde vi såklart och som vanligt blev det mycket skratt, en del allvar och massa gamla minnen och nostalgi. Otroligt att man fortfarande kan reflektera över saker som hände (och inte hände) typ 1989. Ytterst trevligt var det i alla fall!
 
I onsdags var Kristoffer och jag på O'Learys och käkade bugare, drack öl och kollade på fotboll. Sverigematchen var ju som väntat helt värdelös.. Kvällens behållning var ju utan tvekan Island! Vilken match! Till och med mamma var så engagerad att hon ringde efter matchen. 
 
Midsommarafton var jag hos Ebba och käkade mat, snackade skit och invigde trädgårdsyatzyt som inköptes för ett år sedan. Det var lite knövligt att spela eftersom Ebbas gräsmatta är bucklig och gropig, och så fick vi hjälp av hundarna som gärna petade på tärningarna. En match blev det i alla fall och den slutade faktiskt oavgjort.
 
I lördags var det krogdags och fotboll med Elisabeth. Det blev en väldigt produktiv kväll må jag säga! Vi skällde på Ronaldo, sjöng Justin Bieber, barhoppade till sent på natten och spånade fram en ny sportresa. Det bär tydligen av till Kanada om två år för att kolla på ryttar-VM! Helt otroligt vad vi kan komma på efter ett par öl :)
 
Tja, sen har ju engelsmännen gått full retard och röstat på något dom inte visste vad det var tydligen. *facepalmar* Vill ni lämna ska ni få lämna, tyckte Island och kickade ut England ur fotbolls-EM. HELT crazy! Återigen - vilken match! Sanslöst ju. Island i kvartsfinal? Galet, GALET! Nu lär Frankrike vara en för tuff motståndare, men jag minns att jag efter Islands första match tyckte det var ascoolt och jätteduktigt att de lyckades spela oavgjort mot Portugal - och så går dom till kvartsfinal. Så jäkla kul.
 
Och nu är man tillbaka på jobbet igen. Det är rätt okej, det märks att det är lite semestertider för det är ganska lugnt och ibland ringer inte telefonen på flera minuter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0