Putte, Ronaldo, Sune och Åke

Joråsåatt, många karlar blir det. Det är mest fotboll som gäller här och utan att jinxa fortsättningen av turnén så är ju det roligaste att lipsillen Ronaldo i skrivande stund inte gjort mål än. Herregud så sur han varit! Det är så kul! :) Ronaldo-hån på sociala medier förenar över alla språkliga gränser. Min engelska Facebook-vän David behövde inte ens översätta vad jag skrev, han förstod och kunde svara, och av min tyske vän Knut lärde jag mig vad lipsill heter på tyska, vilket jag tyvärr glömde bort efter åtta nanosekunder :) När svenskarna är totalt rubbish får man glädja sig åt annat!
 
Den här veckan har jag faktiskt semester, och det firades in i fredags med Putte i Parken i stan. Träffade Elisabeth, Ebba och Maria på O'Learys och drack öl, snackade och kollade lite på fotboll innan vi gick till slottsparken för att se och höra Bob Hund. Det är ju verkligen inget band jag lyssnar på, men de är rätt kul att se live. Sen blev det mer öl och snack medan John De Sohn spelade. Eller, Ebba och Maria snackade väl medan Elisabeth och jag gjorde coola moves. "Ni är inte riktigt som tanter förväntas vara" konstaterade Maria. Nä, för vi är coola klubbtanter! SOM vi ska klubbhoppa i Barca, och visa kidsen våra dansskills. Det blev en "lagom" kväll, med trevligt sällskap, bra musik och så lite churros såklart. Är det festival så är det. 
 
Igår åkte Elisabeth och jag ut till Marion och fikade och spanade in årets tillskott i stallet - Sune!
 
 
Marion döper ju sina föl efter vilken namnsdag det är när de föds (hittills har det blivit en Åke, Ola och Jakob), men i år fick det bli lite improviserat. Den här krabaten är född på Solbritt-dagen och någon Solbritt är han ju inte. Jag föreslog att han kunde heta Solbert men det förslaget föll inte i god jord. Sune it is, och den sötaste Sunen jag sett.
 
Vi tog en promenad och hälsade på de andra hästarna också, och som traditionen påbjuder blev det en hångelbild med Åke.
 
 
I morgon blir det en snabbtur till hemmahooden för en skvallermiddag med Annelie, yey 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0