I stället för Håkan blev det... grisbajs och en trappa?

Oh well, var vore väl en bal på slottet och allt det där. Jag är inte ett dugg bitter över att jag inte kom iväg till Göteborg och om inte gå på konserten i alla fall sitta på Mikaels balkong och lyssna. I lördags tillbringade jag hela eftermiddagen på min egen balkong i solen med en bok. Inte på något sätt ett fullgott alternativ till Ullevi, men så fick det bli. Det hade varit ohyggligt mycket trevligare om det inte luktat grisbajs i hela kvarteret. Men som sagt, jag är inte bitter eller så!
 
Igår morse hämtade jag Ebba för en liten utflykt. Hon har aldrig varit på Kvarntorpshögen så det kändes som ett lagom ansträngande alternativ. Nära och gratis - det väger tungt. När jag var där för två år sedan tog vi bilen upp, men eftersom Ebba och jag försökt börja vara lite hurtiga igen så tänkte vi testa att ta trappan. Oh my God vad jobbigt det var!
 
Up up we go, ända upp till himlen känns det som
 
 
Don't look back..
 
 
Vi fick pausa flera gånger, men sen var vi uppe och kunde kolla på lite konst och fika en stund. Sen var vi hurtiga och tog trappan ner också. Det gick jättelätt till en början, sen blev det jobbigt. På fast mark lutade det lite när vi gick till bilen och minsta lilla man fick bromsa eller spjärna emot så blev benen helt darriga. Det var t o m jobbigt att trampa ner kopplingen när jag skulle köra hem! Den där utmaningen att "besegra trappan", dvs att ta sig uppför den 10 ggr på 5 timmar, lär vi inte ge oss på anyday soon kan man väl säga.. Å andra sidan kanske jag ska börja träna ordentligt så det är väl lika bra att sätta igång. Tant ska nämligen bada i Medelhavet om två månader! I onsdags bokade Elisabeth och jag vår resa till Barcelona, wiii! Shit vad jag ser fram emot det! Sol, bad, cerveza, tapas, kultur, folkliv - SOM jag behöver det, och förtjänar det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0