Året var 2016

2016 går väl till historien som ett ganska miserabelt år internationellt sett. Det har varit oerhört mycket hat, våld, terror. I USA gick man full retard och röstade fram en orange psykopat till president, och britterna tyckte att Brexit var en lysande idé. Sverigedemokraterna drevade mot barn och män i största allmänhet hatade kvinnor vad det verkade som. Liemannen härjade urskillningslöst i nöjes- och kulturlivet och vi förlorade bland annat Bowie, Prince, Cohen, Olle, Freddie, George Michael, professor Snape och prinsessan Leia. Tvi vale!
 
Mitt år har däremot varit rätt bra! Det kunde ju omöjligt vara sämre än 2015 då jag bara var fattig, sjuk, arg och stressad hela tiden. I år har jag jobbat som ett svin. I rätt långa perioder har jag jobbat 6 dagar i veckan. Slitigt och inte har det genererat några miljoner precis, men jag har i alla fall klarat mig! Hela tre utlandsresor blev det, där två av resmålen (Oslo och Barcelona) var nya för mig och det tredje (Berlin) en nygammal bekantskap. Resorna var lyckade och jag tror att bara under nattklubbskvällen i Berlin skrattade jag mer än jag gjorde under hela första kvartalet 2015, då jag ju knappt drog på munnen på hela året. 2016 var det stora biljettköparåret vilket följaktligen gör 2017 till det stora konsertåret. Jag är SÅÅÅ taggad!! 
 
Årets inköp: haschbongarna i Barcelona skrattar vi ju åt än. Tanterna misstar en knarktillbehörsbutik för en porslinsaffär och shoppar haschbongar för 200 spänn i tron att det är prydnadsgrejer. 
Årets dansinsats: jag och Jenny får feeling och sabbar tomtestrippans intro i Berlin
Årets nedläggning: Kents. Får glädja mig åt att jag fick vinka adjö två gånger.
Årets souvenir: en bajsande Darth Vader
Årets bakläxa: sommarvädret
Årets låt: jag har ju ingen koll alls men den jag sjungit med till mest i bilen är nog "Don't be so shy" med Imany Falatov & Karas. 
Årets skiva: det får väl bli Kents sista, bara för att.
Årets konsert:hmmmm, svårt. Pet Shop Boys i Berlin var ju verkligen asbra, samtidigt som Kent på Tele2 var ett historiskt ögonblick. Det får bli oavgjort!
 
Nu laddar vi för 2017 då jag ska se DM (fyra gånger..), Midge Ure, Erasure och Hååååkan.
 
 
Gott Nytt År!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0