Galenskapen består, men nu har jag i alla fall semester

Jaha nähä, världen har ju inte blivit mycket bättre de senaste veckorna. Präst får halsen avskuren i Frankrike, krondåre i Tyskland spränger sig själv, annan dåre hugger ihjäl folk på ett hem i Japan. Sluta nu. 
 
Men nu har jag semester! Firade in detta förra helgen med Elisabeth och Ebba. Började med drinkar i Ebbas trädgård och sen drog vi till stan och satt på Makeriets uteservering och babblade. Ovanligt lugn kväll, i betydelsen fritt från alltför många dårar, men det var bra jobbigt att cykla hem och dagen efter gjorde jag absolut noll och nada.
 
Hela veckan känns det som jag gjort noll och nada. Det är visserligen vad man ska göra när man har semester, men jag har mest vimsat runt och glömt saker och tappat bort grejer och haft mig. Funderar vad jag ska ha med mig när vi drar till Barca på måndag, och jag vet fortfarande inte om det är något jag glömt. Det känns så. Jag är ovanligt ofokuserad och oförberedd den här resan känns det som. Jag har varit fruktansvärt trött hela veckan och bara tupplurat, så den riktigita semesterfeelingen har inte kommit än. 
 
Hursom, det ska bli så kul att åka! Elisabeth har haussat upp förväntningarna till max med sina hyllningar, så jag kommer säkerligen bli måttligt imponerad av stan :) Dessutom ska det regna! Vafan då. Visserligen mest på kvällstid, men ändå... Aja, lite sol ska jag väl få på mig. Gaaah så skönt det ska bli.
 
Ikväll blir det också skojigheter för då ska vi på konsert med Weeping Willows! I stadsträdgården, och självklart kommer det vara mulet och eventuellt regna. Tror jag tar med mig paraply den här gången.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0