Stress, tristess och små ljusglimtar

Det blir verkligen inte mycket skrivet här nuförtiden, för det finns inte något att skriva just. Jag är fortfarande arbetslös och nu har det börjat tära väldigt mycket på mig. Man tappar liksom geisten och livslusten och känner bara stress, stress, stress. Minsta grej att göra känns som en övermäktig uppgift och det blir att ingenting görs i stället. Jag har inte vare sig sprungit eller varit på F&S på ett tag, för givetvis blev jag sjuk. Igen. Inget allvarligt, bara lite förkyld, men ändå. Gaaah, vad jag är trött på detta nu! 
 
Små ljuspunkter finns det, och det gäller väl att försöka fokusera på dom och ta en vecka i taget. Om ett par veckor är det jubileumsfest för Blå hemma i Tuna. Jag hann ju flytta från stan innan stora Blå öppnade, så Blå för mig är Blå rummet i Crazys källare. Hursom, nu blir det stor baluns med prominenta gäster! Yvonne återförenas för en kväll, Majsan&Åsa ska vara dj's och mycket, mycket mer. Det ska bli skitkul, främst att träffa gamla kompisar jag inte sett på åååår och dar. Majsan har jag inte träffat sedan 2002 t ex. 
 
Sen har jag en konsertresa inplanerad. Gamla Torshälla-trion, d v s jag, Jenny och Erika, ska på A-ha! Jag trodde dom lagt av, de släppte ju en avskedssingel och allt för några år sedan, men i år är det ju 30-årsjubileum för "Hunting high and low" så dom kunde väl inte hålla sig antar jag. Jag såg av en slump att dom skulle ut på turné nästa år och skickad en liten shoutout på FB och frågade om någon ville med. Jenny nappade såklart, det gör hon alltid när det vankas konsert, så jag klurade lite på om vi skulle ta London, Berlin eller Riga. Nu hann vi inte bestämma oss innan de la till en konsert - i Olso. Det var en lördag och det tyckte jag passade bra eftersom man inte behöver ta ledigt (tja, det vet jag ju inget om just nu, men om man räknar med att få ett "normalt" jobb så behöver man inte det). Eftersom det nästa år är 30 år sedan jag och Erika såg A-ha så tänkte jag att jag frågar om hon också vill hänga på. Det var ju trots allt vi som var de stora A-ha-fansen i klassen och vi som var på konsert. Hon hänger med! Jag var lite fiffig och gick med på någon slags mailinglista fancluben har, och då fick man en länk till ett hemligt smygsläpp på biljetterna. Hallå eller, jag är ju bästa biljettköperskan... Så på valborgsmässoafton nästa år sitter vi på rad 8 mitt framför scenen i Spectrum i Oslo och tindrar med ögonen ;) Det ska bli superkul! Jag har aldrig varit i Oslo (ja jag vet att det är sviiiindyrt där, men hotellfrukosten verkar inkludera allt från våfflor till lax så vi får väl sitta där och glufsa i nån timme eller två så står vi oss ett tag) och jag tror inte jag, Jenny och Erika gjort någon liknande utflykt alla tre tillsammans sedan vi var på ridläger 1987. 
 
Men som sagt, det är ett drygt halvår dit.. Igår var jag i alla fall ute på lokal en liten sväng. Ebba frågade tidigare i veckan om vi skulle gå på O'Learys och ta en öl och snacka skit och då bestämde vi att så skulle det bli. Jag är fortfarande inte helt frisk och igår på dan kände jag mig rätt risig med huvudvärk och skit, så jag funderade nästan på att ställa in. Men jag visste att Ebba så gärna ville så det var bara att ta en Ipren och bita ihop. På O'Learys var det knökat. Jag hade missat att det var hockey (mitt normal-jag hade haft stenkoll på det, men som sagt så är jag inte mitt normal-jag just nu). Jag var nästan döende av hunger så vi gick till Hellas i stället och åt. Där får man ju världens skogshuggarportioner och jag tror väl knappt jag orkat äta upp allt någon gång tidigare. Nu var jag dock som ett bottenlöst hål i magen så jag bara slukade rubb och stubb, till och med alla grönsaker! Helt soprent på tallriken blev det, och jag snodde även lite av Ebbas mat som blev över. Milda makaroner. Sen gick vi över till O'Learys och fortsatte snacka lite. Huvudvärken gav sig inte och jag tyckte det var lite jobbigt med den höga ljudnivån, så efter ett par timmar fick jag tacka för mig och ta bussen hem och stupa i säng. 
 
Tja, idag ska jag försöka städa lite och i morgon blir det väl till att fortsätta jobbsökandet... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0