Filmtajm!

Det har ju inte precis varit väder för att sitta inne och kolla film i sommar, men jag har sett ett par stycken i alla fall.
 
12 years a slave - jag ville verkligen bli engagerad av den här filmen, men det var något som saknades. Bra skådisar (speciellt Michael Fassbender), bra foto, bra scenografi - ändå kändes den lite seg. Det var rätt våldsamt och otäckt ibland men faktiskt förvånansvärt långsamt berättat. Eller så hade jag för höga förväntningar, inte vet jag. Fortfarande en bra film, även om jag hade förväntat mig mer.
Philomena - feel good med Judi Dench och Steve Coogan. Jag menar hallå, Judi Dench - det kan inte gå fel. Rolig och gripande!
American hustle - alla försöker blåsa alla. Mycket underhållande och Bradley Cooper och Jennifer Lawrence klättrar ytterligare några pinnhål på min favoritlista, speciellt den sistnämnda är skitbra.
Smärtgränsen - obehagligt drama som alla tonåringar borde se. Det var ganska jobbigt ibland, det handlar om mobbing och slut shaming, men slutet var minst sagt rumphugget. Jag fattade inte alls faktiskt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0