Filmtajm!

Kritikerrosat och belönat blev det den här gången.
 
Searching for Sugar man - men vilken story alltså! Megarar ju. Jaja, ingen dokumentär kan visa HELA sanningen från alla sidor, det vet jag. Men jag tyckte den var jättebra. Jag har ju varit lite smygkär i Malik Bendjelloul sedan han var med i "Ebba & Didrik" för mååånga år sedan, och jag gillar honom inte mindre nu. Även när han blir utskälld framför kameran av en skitsur och otrevlig skivbolagssnubbe låter han lika glad och entusiastisk. Förvånansvärt bra musik var det också, jag som inte alls brukar tycka om Bob Dylan-aktig musik.
Äta sova dö - åh herregud, här drog man inte på smilbanden precis. Sjukt deprimerande film, där alla som någon gång deltagit i arbetsförmedlingens hjärndöda aktiviteter verkligen kan känna ångest i hela kroppen. Den var liiite för seg tyckte jag, men bra och hjärtlig. Nermina Lukac var precis så bra som hon fått cred för, vilket fynd.
Berättelsen om Pi - men hur kunde den här få en massa pris?? Den var ju skittråkig! Som en blandning mellan Cast away, Robinson Crusoe och Dansar med vargar. Vilken flopp.
 
Mer kritikerrosat och prisbelönt blir det i nästa omgång, som förhoppningsvis inte ska dröja flera månader.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0