Vecka 2 av semestern

Andra semesterveckan var helt suverän den med, förutom slutet. Jag har läst ut 3 böcker, solat och solat lite mer. I tisdags var Elisabeth och jag på bio och såg Känn ingen sorg, filmen som bygger på Håkan Hellströms musik. Jag ääälskar ju Håååkan och hade nog lite för höga förväntningar tyvärr. Den var rätt bra, men inte mer. Det var en bra tanke men den hade behövt jobbats igenom lite mer och kört i redigeringen en omgång till. Nu kändes det som en ganska konstlad story och jag vet inte om det var en för- eller nackdel att vara inlyssnad på Håkan. Men mycket bra musik var det! Och Adam Lundgren är ju bra även om han för mig alltid kommer vara Benjamin i Torka aldrig tårar utan handskar.
 
I lördags var det partydags! Följde med Pernilla hem till Petra på tjejfest. Jag tycker det är lite jobbigt att gå på fest där jag inte känner typ någon, men det var jättetrevligt. Petra hade fixat med mat och snacks och godis och grejer, så satt vi på hennes altan och åt och drack och tjattrade. Och håll i hatten - jag hade klänning på mig! Det var väl inte skitsnyggt och jag kände mig inte helt bekväm i det men det var det enda plagget jag inte svettades ihjäl i. Sen blev det Harrys där vi träffade diverse löst folk som vanligt. Tyvärr inga skojiga polacker men jag träffade min hårdrocksvän, han med reptilhjärnan (tuttmannen som Elisabeth kallar honom). Han gick förbi och hejade när jag stod i baren. Jag hejade tillbaka med viss tvekan eftersom jag inte riktigt kopplade först vem det var av alla herrans människor vi pratat med på sistone. Sen kom jag på att det ju var han, så när jag mötte honom precis när vi skulle gå hem så hejade jag och sa att nu kände jag igen honom. Han ba' "jaaaa men NU känner jag igen dig, det är ju du, syntharn" ungefär som om han knappt hade en aning om vem jag var - trots att han hälsat på mig några timmar tidigare! Hahahaha, snyggt försök att verka cool liksom. Pernilla och jag hamnade i samspråk med en dragqueen också, vi blev knuffade av en dåre som skulle dansa lindy hop till Avicii, vi klämde på ett par mjölktuttar och lite smått och gott. Det var en ovanligt städad kväll för att vara oss och väl ute drack jag faktiskt nästan bara vatten. Det var för varmt för något annat. Och jag är mäkta stolt att jag hårdnackat tackade nej till fireballs! Nu visade det sig att det var förgäves att vara så ordentlig - jag vaknade klockan fem i söndags morse och var tvungen att kräkas ändå.. *suck* Sen dog min laptop. Den har kämpat på i 5 år så det var väl ingen jätteskräll, men ändå. Så den här veckan började med att ta med Elisabeth som bollplank och expert och köpa en ny dator. Lyckades installera bredbandet i alla fall, resten återstår att se hur det går. Inte riktigt vad som stod på min inköpslista för semestern, men vad gör man..
 
Den här veckan ska jag förhoppningsvis fortsätta sola och läsa, och så blir det festival till helgen. Semester is da shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0