Röjar-Ralf och tonårskärlek

Det artade sig ju hyfsat i sista delfinalen av Mellon. Thank the lord! Army of Lovers var bara pinsamma och Camilla Henemark mimar ju sämre än det där bedrövliga entertainergänget i Egypten, ni vet han tysken som jag råkade såga jäms fotknölarna efter Mamma Mia-framförandet *skrattar* Army of Lovers var väl lite småkul 1991, men det var ju..då.. Kvällens låtstöld var den där Lucia-nånting-tjejens rip av Adeles "Rolling in the deep". Karbonpapper någon? Idol-Robin verkade ha magknip så som han brölade. Så det lät! Och sen, hahaha, trippade Sylvia Vrethammar in bland bokstäver i plexiglas! Fem myror är fler än fyra elefanter goes bossanova. "Wo-wo-wo ett litet trolleri" kan man ju inte sjunga på fullt allvar. Jeez... Kvällens favoriter var Ralf Gyllenhammar (eller vad han heter) och Ulrik Munther. Ralfs låt var lite egen, på ett bra sätt, och han har en helt okej pipa. Snäll verkar han vara också. Ulrik hade ju stulit lite här och där från U2 och allt möjligt. Han var sämre än förra året, men det hade jag bara väntat mig. Men jag gillar honom! Nostalgisuckern i mig blir lite löjlig och fnissig eftersom han påminner om en gammal tonårskärlek. Aaawww...
 
I Andra Chansen hoppas jag på Martin Rolinski och den där unga danskillen, Edvard eller Elmer eller nåt sånt, men inför finalen har jag ingen solklar favorit. Som det känns nu får man väl vara glad om det inte blir Sean Banan eller gubbstruttarna som vinner... Är det såna internationella jurygrupper i år igen? Dom kan ju inte fatta ett jota i så fall. "Que? Juan Banana? Zero punto por favor".
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Lite värdelöst vetande: Luciabruden har min handledare haft i förskoleklass (eller nåt sånt)på tiden då det begav sig, och när hon flyttade upp hit igen fick hon en tomatplanta, och instruktioner om att tänka på Luciabruden när hon åt tomaterna!

2013-02-26 @ 09:11:38
URL: http://ciccilus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0