Filmtajm!

Bajsväder och inget balunsande - då hinner jag se lite film.

London river - enkel, rak, hjärtskärande utan krusiduller och med bra skådisar. Brenda Blethyn är som vanligt underbar.
Sebbe - får exakt samma omdöme som ovan. Enkel, rak, hjärtskärande utan krusiduller och med bra skådisar. Förskräcklig historia, man får lite magknip faktiskt. Enda invändningen är slutet som jag inte gillade hundraprocentigt.
Snabba cash - tjofaderittan, här går det undan! Jag börjar bli gammal och både lomhörd och senil för jag tyckte det var svårt att hålla reda på vem som var vem och så hade jag lite svårt att höra vad de sa ibland. Men Joel Kinnaman är ju ett lakrits som heter duga.
Shutter island - nä alltså, den här var förvånansvärt oengagerande. Först somnade jag, sen blev jag galen på en skådis jag kände igen men inte kunde komma på varifrån och var tvungen att kolla upp det. Tyckte inte den var särskilt spännande utan mest omständlig och långsam och till skillnad från gängse uppfattning (surprise...) tyckte jag inte om slutet. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0