Pantpengar

Jag förstår att ni undrar hur mycket stålar det blev av alla mina pantflaskor. Ehum... Jag var ett par vändor till Prix och pantade hejvilt. 7 stopp i pantmaskinen blev det, men då måste jag verkligen understryka att det bara blev 4 stopp när jag höll på, de andra gångerna var det någon annans fel. Då kunde jag stå där och himla lite med ögonen :) Hursom, jag har inte pantat allt, det är ungefär 5 kassar kvar, men resten genererade inte mindre än 679 spänn! *asg*  Räknar man två spänn per flaska så är det 339 flaskor ungefär. Räknar man med att läsken kostat 20 spänn i inköp blir det alltså 6790 kronor jag lagt ut på Cola. Gulp.. Men det är ju egentligen bara intressant om man vet över hur lång tid, vilket jag inte gör. Har jag hamstrat flaskor i tre månader? I två år? Jag vet inte, jag har inte en aning. Huxflux så bara fanns alla flaskor där. Magic! Vem vet, jag kanske inte ens druckit all den där läsken utan det kan lika gärna vara mina illasinnade husvättar som busar med mig. Samma oknytt som stökar till så förbannat i mitt kök stup i minuten m a o. 

Kommentarer
Postat av: eremo

jag är så sjukt imponerad så jag finner inga ord.

2008-05-07 @ 22:12:09
URL: http://eremo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0