Kvällsdopp

Tog hundarna och åkte till sjön för att de skulle bada. Storhunden fick lite simträning medan partyvalpen mest var i vägen :)



Partyvalpen står och lurpassar på stranden



Där ute simmar nämligen storebrorsan omkring, intet ont anande



Så fort han är tillräckligt nära blir det attack



Och så det obligatoriska svansdraget :) Men storhunden är inte dum, han vet att hon släpper om han slänger sig i spat. En gång hann hon inte släppa i tid utan hamnade under vattnet.



- Jag fick faktiskt en kallsup och det var inte minsta skoj!
Hehe, en dyngsur partyvalp gör inget imponerande intryck direkt :) Imponerande är dock hur mycket hon vuxit utan att jag märkt det. Vägde och mätte henne igår och fick en smärre chock. Lilla pluttfjuttvalpen har blivit hela 53 cm hög och väger respektabla ARTON (18) kilo! Jag höll på att smälla av, det är ju värsta klunsen. Inte undra på att hon blivit så bökig att bära. Men hon är inte tjock, det måste jag understryka. Att hon vuxit SÅ mycket, shit alltså. Klart jag fattat att hon växer, det är inte det, men att hon var så stor hade jag inte räknat med. Nu vet jag ju dock av erfarenhet att min badrumsvåg är lite väl generös, jag är helt övertygad om att den visar typ 10-15 kg för mycket...  Så hon väger nog kanske 5 kg egentligen.. *nickar övertygande* Jupps, så är det.. Tumstocken har jag ju mätt mitt midjemått med och även den verkar vara lite skev, så de där måtten stämmer nog inte alls..

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hon kanske har kraftig benstomme? Och fluffig päls...:)

2008-07-03 @ 23:19:13
Postat av: Sara svarar

Nej jag är mer inne på att det är fel på mätverktygen!

2008-07-04 @ 18:14:38
Postat av: Normalstora katten Kakans matte

Du kanske också har kraftig benstomme? Och fluffig päls;=)

2008-07-06 @ 00:35:42
Postat av: Sara svarar igen

NEJ DET ÄR FEL PÅ MÄTVERKTYGEN SÄGER JAG JU!

2008-07-06 @ 01:28:42
Postat av: Elisabeth

JAG HÖR DIG VÄLDIGT DÅLIGT JUST NU! asg

2008-07-06 @ 01:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0