Photogenique får man ju hoppas

Det är lika bra att klargöra redan från början - jag har inget emot smålänningar! Tvärtom, det verkar vara trevliga människor och jag har enbart positiva erfarenheter av smålänningar. Dessutom är det den bästa dialekten. Aj löööv småländska. Tänk Jamie Lee Curtis i A fish called Wanda så fattar ni :) Nåväl, nu skulle ju inte detta blogginlägg handla om mina eventuella dialektfetischer. Jag var i Småland hela helgen. Bodde i en liten stuga i Hultsfred, ett riktigt litet pepparkakshus var det. Så fort storhunden ruskade på sig eller kliade sig i örat så kändes det som hela stugan skulle välta omkull. Jag skulle på tävlingar i Vimmerby hela helgen så det blev ett fasligt åkande mellan Vimmerby och Hultsfred. Ingen lång sträcka, och extra fort går det ju om man skyndar sig lite. Men på denna korta sträcka som tar en max 15-20 minuter att åka så fanns det hur många fartkameror som helst! Smålänningar verkar vara tokiga i fartkameror. Det behöver ju inte vara något problem om man bara håller hastigheten, men det är jag fullständigt inkapabel till. Jag är en hopplös fortkörare, det erkänner jag. Jag håller inga Kenny Bräck-hastigheter och jag är inte ouppmärksam på vad som händer i trafiken, jag kan bara inte hålla mig inom fartgränserna. Dessutom är jag inte van att åka på riksvägar, jag sitter antingen i stadstrafik eller burnar på på motorväg. Hursom, efter att ha kört sträckan Hultsfred-Vimmerby två, tre eller kanske till och med fyra gånger så borde jag ju lärt mig att det står fartkameror där. Men nej då, senilare än en 105-åring fortsatte jag brumma på i samma tempo. Och varenda gång upptäckte jag kameran lite för sent, fick tvärbromsa och utbrast ett förgrymmat "Jamen visst fa-AN!" Efter helgen lär jag vara Sveriges mest fotograferade och i Hultsfred och Vimmerby sitter det några förbryllade konstaplar och tittar på en hel bildserie och kliar sig i huvudet och säger "Men hur dum får man bli??" åt bruden i Hyundaien som åkt fram och tillbaka hundra gånger...


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Får du böter tycker jag att du ska överklaga för det här är en rättegång jag vill gå på: Men snälla domaren, det var inte alls mitt fel att jag körde för fort. Jag är nämligen inte van vid att åka på riksvägar! asg

2008-08-12 @ 11:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0