Gratis är bra - för det mesta

Igår var jag på after work med Elisabeth, Kristoffer och lite annat löst jobbfolk. Kanske fusk eftersom jag inte jobbar utan fortfarande har semester, men såna detaljer kan man inte vara så petig med. Vi traskade till Frimis där det var gratisbuffé. När vi kom hade inte matsektionen öppnat än så vi slog oss ner i trädgården och väntade ivrigt. Kristoffer och jag hade knappt ätit på hela dagen så vi var taggade till tusen. När det började närma sig matdags så började vi värma upp á lá Holm och Klüft. Vi drog handen genom håret, drog i tröjan, blåste upp kinderna, slog oss på benen och kinderna. När de sedan öppnade matsalen tokrusade vi faktiskt inte, vi tillämpade en annan taktik och studsade snabbt likt Stefan Edberg fram på nät och fick bra platser nästan längst fram i kön. De andra vid vårat bord var inte alls med på momenten och hade inte en chans, men de ansträngde sig heller inte lika mycket. Jag tror de kanske tyckte vi var lite pinsamma... Sen var det bara att gå loss på buffén. Jag tryckte i mig 7 grillspett med ljusets hastighet och var klar innan de andra ens fått någon mat. Följaktligen satt jag där med magknip i två timmar medan de andra åt och hade det gemytligt. Ibland får man sota för sin glupskhet.

Idag var det gratisdags igen, Kristoffer hade fått gratis biobiljetter och bjöd med mig och Elisabeth. Popcorn och mjölkchokladrulle fick jag dock betala för men det kändes överkomligt, jag var ju ändå tvungen att äta kvällsmat. Filmen, Donkey punch, var dock rent ut sagt usel. Någon slags Motorsågsmassakern till sjöss, typ. Jag hade nog tyckt den var ganska spännande om jag var 15, men det är jag ju inte på långa vägar. Gratis är inte alltid bra, men oftast!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hmm, jag tycker nog att både du och K går lite hårt åt mot Åsnesmällen (rec i dagens NA). Den dög ju till att skrämma mig i alla fall, fast det kanske inte säger mer än att den är olämplig för barn under tre år nu när jag tänker efter... Men Mamma Mia TROR jag att jag kommer klara att se utan att sitta med jackan över huvudet, men jag lovar inget! Adios från lättskrämd

2008-08-10 @ 12:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0