Åkes stora dag

Idag var jag och tittade på fölbedömning. Marion skulle dit och visa upp Åke så då var jag ju tvungen att kolla. Inte för att jag kan så mycket om fölvisning, men jag gissar att det är ungefär som hundutställning. Utifrån dom premisserna tyckte jag att Åke skötte sig prima, han spexade lite först men skärpte till sig sen och visade upp sig jättefint. Malin och jag satt på läktaren och utstötte små "Åååh, titta.." "Duuktig Åke!" osv. Åke bedömdes vara ett klass 1-föl och gick vidare till final, heja heja! Jag hade inte tid att stanna hela dagen och se finalen, men det var skoj att se litegrann i alla fall! Åke har en egen liten fanclub på jobbet, vi som följt honom från allra första början har ju stora förhoppningar. Den dag Åke vinner OS-guld har jag lovat att fixa guldbaluns med vinnarbål och Milli Vanilli-dans. Vid det laget lär jag vara 50 bast och om möjligt ännu osmidigare än jag är nu, så det hela slutar säkert med både benbrott och hjärnskakning. Men vafan, vad gör man inte för Åke!


Rara lilla fölis-Åke. Åkematten ser nöjd ut :)


Alice - den ömma modern som skötte sig som ett riktigt proffs

Kommentarer
Postat av: Malin

Åke var superduktig i finalen och kom trea! :)

2008-08-31 @ 19:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0