Välkommen roliga februari!

Februari blir en aktiv och rolig månad! Det det började redan nu i helgen med skojigheter både fredag och lördag. I fredags var det after work med kollegorna hemma hos J och M. Jag var jättetrött och inte alls sugen, men sa att jag skulle komma förbi "en liten stund". Med en liten stund tänkte jag mig en timma ungefär. Det var svinkallt ute och jag hade precis tinat upp efter att ha varit ute med hunden i 45 minuter, så det var moonboots, dubbla strumpor och tjockvantar som gällde när jag gav mig ut. Jag visste på ett ungefär vart jag skulle, men kom inte ihåg exakt nummer. Givetvis dog telefonen eftersom det var kallt, så jag kunde inte ringa och fråga utan fick läsa mig fram. Hade jag läst ordentligt på första porten så hade jag gått rätt på en gång, men det gjorde jag såklart inte. Stelfrusen kom jag fram i alla fall och ringde på porttelefonen till J, vars sambo svarade och öppnade åt mig. När jag kom in och tryckte på hissknappen så var det en sån där pratande hiss som väl sa "bottenvåningen" eller nåt. Jag trodde det var J som stod i trapphuset och hojatde åt mig vilken våning jag skulle till, så jag hojtade "jag tar hissen". Idiot. Ringde på hos J, men det var bara hennes sambo där, gänget hade förflyttat sig en våning upp till M. Hej och hå, jag var helt svettig när jag äntligen damp ner i Ms soffa. Den där timmen jag tänkt stanna blev visst tre! Jättetrevligt var det! M är ju the hostess of the mostess så skumpan flödade och det bjöds på snacks, smörgåstårta, godis, frukt och allt möjligt. Jag fick i uppgift att vara youtube-DJ och det blev en hel del nostalgi såklart. Galet otippat att C önskade "Common people" med Pulp, det såg jag verkligen inte komma! Det blev inte särskilt sent och jag drack bara ett glas bubbel, men jag var jättetrött igår morse ändå. 
 
Igår kväll var det dags för nästa skojighet - Klubb Mono där Love Antell och Loney Dear skulle spela och Fredrik Strage vara DJ. Elisabeth och jag var där lagom när de öppnade, för att inte gå miste om snacksbuffé och TÅRTA! Love var gullig som vanligt, men Loney Dear var astråkig. Lååååånga sävliga låtar som alla lät likadant. Kvällens behållning var lätt Fredrik Strage. Svinbra musik spelade han. Jag menar - när dansade man till "Der Mussolini" senast? Måste väl ha varit på K13 nån gång på 80-talet, om ens då. Och sen "There is a light that never goes out" som sista låt! Jisses. Dessutom fick jag en liten bonus när jag satt i taxin hem och P3 spelade "Halo". En afton i den bra musikens tecken m a o! 
 
Mindre bra musik verkar det ha varit i Mellon, så som traditionen påbjuder. Ska kolla SVTPlay idag så får vi se vad jag tycker. Vad jag förstått så var det inga större röstningskatastrofer igår i alla fall, det känns ju alltid skönt.
 
Nästa skojighet på agendan blev tyvärr inte av. Lady Gaga ställer in resten av turnén. Vafan då! Jag var ju aspeppad på det och hade bokat bussbiljetter så vi skulle slippa sitta och köra och allt. Trist!
 
Men om två veckor vid den här tiden sitter vi och äter dyrfrulle på Arlanda tillsammans med ett gäng devotees, i väntan på avfärd mot Helsingfors! 
 
Mellan allt åkande och jobbande ska jag dessutom klämma in OS som går på idiotiska tider. Det blir en jobbig men rolig månad! Vet inte riktigt när jag ska hinna sova eller umgås med folk. Framåt påsk kanske?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0