Nin-na-nin-na-ni-nana - Boktipset!

Under sensommaren här har det varit några fina kvällar då jag suttit på balkongen och läst. Läsningen har ju minst sagt kommit på efterkälken på sistone, men nu har jag äntligen haft lite tid och möjlighet.
 
Jag är Malala / Malala Yousafzai - mycket intressant bok om värsta grymma tjejen Malala. Jag har varit nyfiken på vad hon är för en, vilken miljö hon kommer från, hur hon kom att bli den hon är, och här får man förstå det. Det är en inblick i en värld som i alla fall jag inte vet ett dugg om.
Skotten i Köpenhamn / Niklas Orrenius - oerhört intressant om hela debaclet kring Lars Vilks och rondellhunden. Alla aspekter tas upp, och det är sakligt, insatt och välskrivet. Rekommenderas verkligen!
Falleri fallera falleralla / Carin Gerhardsen - jag har verkligen gillat Hammarby-serien, men tyvärr var sista delen också den minst bra. Det blev lite för mycket, det var så oerhört många turer och lite överdrivet våldsamt.
Konsten att höra hjärtslag / Jan-Philipp Sendker - den här har ju fått jättefina recensioner och mamma tipsade mig om den. Don't believe the hype är allt jag har att säga. Herreguuuud så seeeeegt det var! Det hände ju inte ett skit. Förlåt men det var verkligen en astråkig bok.
Den gränslöse / Jussi Adler-Olsen - ytterligare en favoritserie. Carl och Assad levererade som vanligt. Inte den bästa, men heller inte den sämsta i serien. Helt okej!
Depeche Mode i Sverige / Martin Sernestrand - ja det här är ju verkligen TOTALT ointressant för alla icke-devotees, men jag tyckte självklart att det var kul att nörda ner mig lite. Extra kul med setlisterna från alla konserterna, sånt är ju stört omöjligt att minnas. Jag blev lite förvånad, då jag hade kunnat ta gift på att de spelade "A question of lust" i Globen -93 (varför ska vi inte gå in på här). Boken hade behövt en runda till i korrektur och lite småsaker, men det var som sagt skoj att (försöka) minnas tillbaka. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0