Okej, så vi sket i våren i år alltså?

Holy crap Batman vilket väder! Helt sanslöst, det var ju bara en vecka sedan det kom snöblandat regn och nu är det sommar! Jag är då inte den som klagar.
 
I lördags var Ebba och jag på lokal. Jag är ju faktiskt ledig på lördagarna numera och solen sken så det kändes som ett absolut måste att gå ut bland folk. Vi började med några drinkar i Ebbas trädgård och sen åkte vi in till stan. Provade det som förr var Ivy men som från i år tydligen heter Sorella eller nåt sånt. Knökat med folk på uteserveringen så efter ett tag gick vi in. Där var det lugnare men rörigare personal. Vet inte hur dom trasslade till det med öl som tog slut och päroncider som var äppelcider och allt vad det var. Vi satt mest och kollade in skomodet för herrar. Det är Ebbas fel alltihop. Jag brukar väldigt sällan notera vad folk har på fötterna, men nu när Ebba påpekade att det tydligen var poppis med loafers och seglarskor och mockasiner och allsköns elände så kunde jag inte sluta kolla. Har aldrig sett så många fula skor i hela mitt liv tror jag.
 
Sen gick vi till Makeriets uteservering och fortsatte kolla på folks skor. Snackade med lite folk, bland annat en kille som menade på att med hans årsinkomst så kunde man köpa snyggare skor, att en hög årsinkomst på något vis per automatik garanterade snygga skor eftersom dyrare skor per automatik är snyggare. Där var jag tvungen att hejda honom och påpeka att money can't buy you class. Det var ett himla tjat om den där årsinkomsten, det var rent pinsamt hur han tjatade om det fastän vi betonade att årsinkomsten är fullständigt irrelevant för hur intressant en kille är. Och en kille som skrävlar om sin inkomst är ju liksom aldrig intressant oavsett... Förutom den jobbiga människan var det en trevlig kväll, utan en massa kaos för en gångs skull.
 
Igår var jag en sväng till Stadsparken och lyckades givetvis bränna mig i solen. Bättrade på bonnabrännan lite på lunchen idag. Men men, det gäller att passa på!
 
Och i morgon åker jag, Elisabeth och Marion till Stockholm på Eurovision! Jag har inte fått någon feeling riktigt, det var så mycket bestyr med resan till Oslo som störde uppladdningen. De där inför-programmen har jag bara kollat lite grann på. Panelen var så himla dålig att jag inte orkat titta. Elena Paparizou var okej, hon hade lite synpunkter med lite substans i alla fall. Men Oscar Zia och Wiktoria bara flamsade och avbröt och fånade sig tyckte jag. Så i år är jag ganska oförberedd faktiskt. Förutom när det gäller attiraljer! Jag köpte ju både glowsticks och självlysande armband på Cyberdog när jag var i London i december. Återstår att se om de funkar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0