En ovanligt bra vecka!

Eurovisionfinal igår med världens roligaste kompisar var en utmärkt avslutning på en braig vecka. I tisdags var jag ju på en jätterolig roadtrip till Globen, och jag hann knappt komma tillbaka till jobbet på onsdagen så blev jag närmast korsförhörd om hur det hade varit. På eftermiddagen hade vi öppet hus för våra kunder och det var ett trevligt avbräck. Dessutom fick jag en komplimang från oväntat håll. "Du är så rolig Sara, man märker det efter ett tag". Här skulle jag ju kunnat skojfnysa indignerat och tycka vaddå efter ett tag, men det ligger nog något i det. Jag är ju reserverad av mig och vill inte ta för mycket plats i nya sammanhang så det kan säkert ta lite tid innan jag kan vara mig själv och man lär känna mig. Det var kul att höra i alla fall! Som om det inte var nog med det så fick jag höra nästan samma sak dagen efter från annat håll. Då satt jag i receptionen på jobbet och det var kul. Kul att göra lite annat och nu kom det dessutom några tolkar som jag kunde prata med och hjälpa med lite olika saker. En av tolkarna är en av de mest lättroade människor jag träffat, han är alltid glad och har oerhört lätt till skratt. Vi slängde lite käft, som jag ju har svart bälte i, och han skrattade så han kiknade. När han skulle gå så torkade han skrattårar ur ögonen och sa "Du är suverän Sara". Ingen märkvärdig kommentar, men den kom från hjärtat och så oväntat att jag blev superglad. 
 
I fredags fixade och trixade jag så både kunder och tolkar blev jätteglada, så jag fick inhösta lite glada tillrop där med. Jag har säkert sagt det förut men jag är lite förvånad faktiskt över att jag är så service minded som jag är. Jag är ju en fixarsork som tycker om att få saker gjorda, men innan jag började med det här jobbet visste jag inte att jag, hahaha, kunde vara så trevlig :) 
 
Svisch så var jobbveckan slut och då hände nästa roliga sak. Jag såg att Pet Shop Boys börjat lägga ut datum för turné i höst/vinter så jag uppmärksammade Jenny på det. Vi har sett dom tidigare även om det var väldigt längesedan, och hon är ju alltid på när det vankas konsert. Nu skulle de tydligen inte spela i Sverige, men både Köpenhamn och Berlin fanns på listan. Jag har ju varit sugen på att åka till Berlin i flera år så jag funderade lite på hur jag skulle föra fram det som bästa alternativet. Well, nu krävdes det ingen större övertalning... Vi har aldrig varit i Berlin (inte tillsammans på konsert i alla fall, och min kaos-skolresa dit 1990 är väl preskriberad vid det här laget) och Köpenhamn har vi varit två gånger, så nu tyckte vi det var dags att vidga vyerna lite. Jenny är ju dessutom värsta ölfantasten så jag frestade med att det ju finns massor med nya ölsorter att prova i Tyskland. So far so good, då var vi överens på den punkten. Då ska man bara få tag på biljetter också. Tssss, som om det skulle vara något problem för bästa biljettköperskan! Jag fixade innerplan! PÅ TYSKA!! Det är helt sant, jag lyckades boka och betala och välja leveranssätt och hela tjottaballongen utan ett enda ord på engelska. Ja alltså, jag bokade ju på nätet så jag behövde inte prata något men fortfarande var hela sajten och all text på tyska. Jag är mäkta stolt. Har kollat bekräftelsen och faktiskt tror jag att jag dessutom lyckats köpa till rätt evenemang också :) Wiiii, vi ska till Berlin! Visserligen i december så vädret för att turista kan ju vara precis hur som helst, men skitsamma. Åh så kul det ska bli! 
 
Ja sen var det lördag och final och snacks och snack. Hann som hastigast dryfta förra helgens bravader med Ebba. Inget som ska ventileras här, men jag sa i alla fall åt Ebba att nästa gång jag får feeling på krogen och blir våryster så ska hon sätta mig i en taxi hem för så här kan vi inte ha det.. 
 
En ovanligt bra vecka! Som den borne skeptiker jag är räknar jag med kaos och kalabalik och sura miner hela nästa vecka. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0