Busy lördag

I lördags blev det återigen en utflykt till hemmahooden. Denna gång för att kolla in matmarknaden. Förra året ösregnade det ju så det var lagom festlig. I år hade vi mer tur med vädret. Jag hade inget särskilt ärende men Ebba hade suktat efter en särskild ost i typ ett år så hon gjorde rent hus, till ostsäljarnas förvåning och glädje. Vi började med att reka vad som fanns, och givetvis provsmaka där man fick göra det. Jag spanade givetvis in fudgetältet. Sen blev det lunch, det var bäst så. Det kan bli en förfärligt dyr historia annars, att köpa fudge på fastande mage liksom. Det fick bli gyros till lunch och min superinfrahörsel (well..) uppfattade ljuva toner från dj-killen som stod och spelade "Personal Jesus", så vi gick dit och satte oss med vår mat. Det var en blåorkester på torget som tutade loss allt dom förmådde, men hallå. Reach out and touch faith går genom alla andra ljud och rätt in i mina öron oavsett. Sen handlade vi. Att köpa fudge var en ganska plågsam historia. 
 
 
Det var skitlång kö med velproppar och omständliga tanter som bara inte kunde ta översta biten utan stod och grävde med tängerna för att få en särskild bit. Men värst var musiken! Dom spelade någon slags italiensk operavariant av Robbie Williams "Angels" tror jag det skulle vara, följt av tysk disco av sämsta sort - och allt på vrålvolym. Jag var helt lomhörd när jag var klar där, och då hade jag varit i tältet kanske 10 minuter. Säljarna som står i det oväsendet hela dagen måste ju vara totalt stendöva efter en helg. Och vad är syftet? Man blir ju knappast lockad att köpa fudge för att dom spelar asdålig musik skithögt, snarare tvärtom. Nåja, det är inte mitt problem! 
 
Ebba köpte ost, korv och oliver för hela veckopengen och fick så mycket grejer att hon blev helt trött i armen av att bära alla kassarna till bilen :) 
 
Hemma igen tog jag en liten tupplur innan jag drog till Elisabeth för dryckjom, Champions League och utgång. Man kan väl säga att det är en underdrift att vi inte blev riktigt nöjda med fotbollen.... Sen gick vi till Makeriet och kollade på folk, vilket ju alltid är underhållande. När vi skulle gå till nattbussen var vi så upprymda av dansmovesen vi sett att vi försökte oss på att göra likadant själva. Jag höll på att ramla i ån, och då fick det vara nogdansat. 
 
Igår dansades det då inte, det kan jag ju avslöja. Håhåjaja. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0