Nyårshelgens tema:sömn

Herregud vad jag har sovit i helgen. Jag vet inte varför jag varit så vansinnigt trött, men jag har ändå inte haft sådär överdrivet många galapartaj att närvara så det var väl bara att knoppa på antar jag. 
 
Karin på jobbet frågade mig i onsdags vad jag skulle göra på nyårsafton och när jag då funderade på det så kom jag fram till att planen fick bli att jag fan inte skulle göra ett endaste dugg. Ligga i soffan och käka snask och kolla på film. Jag visste att jag skulle träffa Ebba på nyårsdagen och åka hem till Marion på lördagen så själva nyårsaftonen kunde jag lika gärna bara vara själv och larva runt hemma i långkalsonger.Dagen bjöd på kanonväder!
 
 
Jag bylsade på mig ordentligt och gick en lån promenad med Partyvalpen 
 
 
 
Vi var ute ett bra tag och det var jätteskönt att dels få komma ut ordentligt i dagsljus och så få lite sol på sig. 
 
Väl hemma städade jag, handlade och framåt kvällen fixade jag lite mat. Sen var det bara att ta fram godispåsen och göra kväll i soffan. För en gångs skull fanns det ju en hel del att se på tv. Kollade på hockey och "Moulin Rouge" och sen började jag titta på en gammal svartvit deckare. Då somnade jag... Vaknade och insåg att jag inte fattade ett dugg av filmen och att det var lika bra att byta kanal till nyårsfirandet på Skansen. Jag hann trycka på knappen på fjärkan, mer var det inte, sen somnade jag igen. Jag hade tänkt se Malena Ernman ringa in det nya året men jag sov mig igenom hela tjottaballongen. Vaknade lagom till sista tonen i något hon sjöng och av fyrverkerierna utanför kunde jag dra slutsatsen att vi missat tolvslaget. Seriöst? Jag har väl inte sovit vid tolvslaget sedan jag var bebis?? Fick plåga mig igenom ett evighetslångt discomedley med de gräsliga bröderna Rongedahl på tv innan "En oväntad vänskap" började. Den har jag sett tidigare men den är ju så himla bra att jag gärna såg den en gång till. Partyvalpen hade nyårsdinerat på en jädra massa harbajs på promenaden tidigare så mitt i filmen fick vi gå ut en kortis. Mycket input blir ju mycket output liksom. 
 
På nyårsdagskvällen stack jag till Ebba som kommit hem efter en månad (!!) i Thailand och bytte julklappar och snackade skit ett par timmar. Mycket trivsamt, och helt otippat gick mina julklappar i elefantens tecken :) Pappa tror att jag snart kommer vara med på tv, som såna där julfantaster som pryder sina hus med tvåtusen tomtar varje år, haha. Nejdå, jag behöver bara köpa en ny hylla och det är inte ens bråttom med det faktiskt. Även denna kväll somnade jag i soffan innan midnatt. 
 
Igår skulle jag, Elisabeth och Husmor hem till Marion och fika. Nu blev tyvärr Husmor sjuk så det blev bara jag och Elisabeth som åkte dit, men det var trevligt ändå. Fikade och snackade skit i flera timmar. Elisabeth och jag hade tänkt gå på bio på kvällen, men vi blev så sena från Marion så det får bli en annan gång. Lika bra det för jag hade antagligen somnat i biosalongen och det hade ju varit både skämmigt och bortkastat. Somnade återigen i soffan innan midnatt.... 
 
Uppenbarligen har jag inte varit riktigt frisk och kroppen har behövt sömn, för i morse vaknade jag med feber, huvudvärk och halsont. Ebba och jag skulle egentligen börjat på ny kula med vårat lufsande idag men det var bara att glömma. Gick ut med hunden, sen somnade jag om i soffan och så har det varit i princip hela dagen. Nu mår jag bättre så förhoppningsvis var det inget värre utan jag kan jobba i morgon. 
 
Känns som jag inte gjort annat än legat i soffan i fyra dagar, men är man trött så är man. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0