And the Oscar goes to - ALICIA!!

Jag har varit jättenyfiken på Oscarsgalan i år då det har varit en hel del filmer jag varit intresserad av. The Danish Girl är givetvis en av dom, dels för att jag tycker den verkar intressant och sen för att man ju trots allt blir lite patriot när en svensk skådis för första gången på 40 år blir Oscarsnominerad. Jag trodde verkligen inte att Alicia Vikander skulle vinna, så jag blev rätt ställd när jag vaknade och såg att hon gjort det. Jeeez så jäääkla coolt!! Hur i hela fritidsgården hon orkar jobba så mycket fattar jag inte, tror hon gjorde typ 7-8 filmer förra året. Såg i en intervju för några dagar sedan att hon ba "nu ska jag vara lite ledig" - och det handlade om 4-5 dagar! Men hårt arbete lönar sig ibland och det är bara att bocka och buga i vördnad och respekt.
 
Stor spridning på guldgubbarna i år och ska jag hålla fast vid min princip att se alla som vunnit de stora priserna blir det faktiskt 5 filmer jag måste se. Helt okej, jag tror de flesta redan stod på min lista.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0